Zaterdag 20 januari 2024
2e klasse H
Oost

“Nunspeet weet koploper Hierden niet te verrassen”

In de eerste wedstrijd na de winterstop stond voor Nunspeet de ontmoeting tegen koploper Hierden op het programma. Vanwege de gesteldheid van het hoofdveld werd er uit geweken naar veld 4.

Ook in deze wedstrijd moest trainer Werner Pluim, net als tegen Fc Horst, noodgedwongen door blessures al vroeg wissels toe passen. Karim Mulder en Bram van de Worp waren dusdanig geblesseerd, dat zij vervangen werden door Reijer Roelofsen en Noah Mulder.

Na een voorzet vanaf rechts was het de geheel vrijstaande Paul van Prehn die Hierden, in de 36e minuut, met een kopbal op een 0-1 voorsprong bracht. Vlak voor rust kreeg Hierden de kans om de voorsprong uit te breiden. De kopbal werd door doelman Jardi Niebeek gestopt en vervolgens door Andrew Galea tot corner verwerkt.

In de 49e minuut was het wederom Paul van Prehn, die na een misverstand tussen Jardi Niebeek en Reijer Roelofsen, voor Hierden scoorde, 0-2. Vanwege een zware beenwond moest van Prehn later in de wedstrijd met een brancard van het veld gedragen worden.

Via een curieus doelpunt kwam Nunspeet vlak voor tijd op 1-2. Nadat Hierden de bal vanwege een blessure van Dean van Ooijen over de zijlijn had gespeeld, wilde Nunspeet de bal aan Hierden teruggeven. De hoge terugspeelbal van Adi Draganovic verdween echter in de kruising in het doel van Hierden, 1-2.

Zaterdag 27 januari 2024 speelt Nunspeet in IJsselmuiden tegen IJVV.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu [Mustafa Kalkan], Andrew Galea, Hermen Dam [Asse Visscher], Karim Mulder [Reijer Roelofsen], Marijn Haze, Bram van de Worp [Noah Mulder], Max Jansen, Adi Draganovic,, Dean van Ooijen en Jonathan van ’t Hof

Opstelling vv Hierden:
Wouter Polhoud, Casper Krop, Ewout Mulder [Sander Nieuwhof], Jan Jurrien Hop, Stefan Jansen, Rik Vermeij [Dani Cloteda], Paul van Prehn [Gerjan van den Ham], Mark Bottenheft, Andrew Schaftenaar, Ryan Bons en Lars van Wetering

Scoreverloop:
36e min. 0-1 Paul van Prehn