“MO20 krijgt de complimenten, maar niet de punten.”

Na vorige week een prima toernooi in Elburg te hebben gespeeld, staat de MO20 klaar voor de herstart van de competitie. Hierden is de tegenstander en we hebben nog wat goed te maken. In fase 2 verloren we onnodig van Hierden en we staan vol goede moed aan de aftrap. Met Noa, Emma, Noor en Naomi hebben we een aantal spelers kunnen lenen van de MO15 en MO13 en kunnen we dus 11 tegen 11 spelen.

We beginnen prima aan de wedstrijd. De verdediging staat prima en Hierden weet zich geen raad met het compacte spel van de MO20. We laten Hierden in balbezit wel wat makkelijk voetballen, maar de 16 meter is de grens tot waar ze dat mogen. Echte kansen krijgt Hierden niet en Noa brengt uitstekend redding op een schot uit de tweede lijn. Omgekeerd creëren we ook weinig. Enkel een goed schot van Emma van afstand brengt Hierden even in de problemen. De 0-0 bij rust is dus een goede weergave van het spelbeeld.

In de rust bespreken we dat de loopactie voordat we de bal krijgen erg belangrijk is in deze wedstrijd. Net na rust laat Kaydee zien wat we bedoelen en zij kan alleen op de keeper af. Helaas mist ze en dus blijft het 0-0. Als Hierden via een been van een van onze verdedigers op voorsprong komt, weten we wat ons te doen staat. Kaydee pikt dit goed op en speelt met een prima dieptebal Emma vrij. Emma is de verdediging van Hierden te snel. Deze kunnen niet anders dan een overtreding maken. Met twee handen duwt een van de speelsters van Hierden Emma in de rug en brengt haar ten val. De scheidsrechter wuift het echter weg. Hij vindt dat de bal te ver van de voet af is. Voor een overtreding is dit natuurlijk niet van belang en zijn opmerking viel zeker te betwisten.

Waar we dachten dat dit een incident was, blijkt de man in het zwart daarna even niet de wedstrijd aan te voelen en in een korte tijd laat hij de wedstrijd volledig op zijn kop zetten. Waar hij een duidelijke overtreding op Emma wegwuift, is hij minder kritisch als Liselotte een prima sliding op de bal maakt in het strafschopgebied. Tot grote verbazing van zowel Nunspeet als Hierden legt hij de bal nu wel op de stip. De teleurstelling is groot. Noa zit nog dicht bij de strafschop, maar kan er net niet bij. 2-0 dus en de frustraties zijn zichtbaar. Myrthe maakt daarover een (terechte) opmerking richting de scheidsrechter terwijl de bal op het middenveld is. De scheidsrechter is echter van mening dat dit niet de bedoeling is en geeft een vrije trap zo’n 25 meter van de situatie af. Op de rand van de zestien van ons. Deze bal wordt gelukkig naast geschoten zodat de schade niet nog groter wordt. Zonde dat een scheidsrechter in een wedstrijd tussen twee uiterst sportieve ploegen die er een spannende pot voetbal van maken zo’n negatieve hoofdrol opeist. Een compliment voor de beide teams die wel bleven voetballen en niet meegingen in het niveau van de leidsman waardoor het een sportieve wedstrijd bleef.

Als Hierden uit een goede aanval de 3-0 op het bord zet, is de wedstrijd beslist. Tot scoren komen we niet meer en na afloop krijgen we de complimenten en het begrip van de kant van Hierden over de teleurstelling van de fase na de 1-0 aan onze kant. We hadden meer verdiend. Helaas kopen we daar niets voor. Volgende week wacht het sterke VVOG.

Noa, Emma, Noor en Naomi bedankt voor jullie inzet!

Opstelling: Noa- Myrthe, Joelle, Marinda, Liselotte (c), Noor- Esmee, Maureen, Emma, Naomi en Kaydee
Wissels en ingevallen: Maaike, Estelle, Yara en Melanie