Zaterdag 27 januari 2024
2e klasse H
Oost

“Nunspeet houdt aansluiting met subtop”

In IJsselmuiden heeft Nunspeet door doelpunten van Asse Visscher, Dean van Ooijen en Marijn Haze een 0-3 overwinning behaald. Ten opzichte van vorige week moest trainer Werner Pluim, vanwege blessures, noodgedwongen wijzigingen in zijn start elftal doorvoeren. De geblesseerde Karim Mulder en Bram van de Worp werden vervangen door Chiel Noorderink en Asse Visscher.

Al vroeg in de wedstrijd kwam Nunspeet op voorsprong. Na een diepte-pass was het Asse Visscher die scoorde, 0-1. Nadat eerder Dean van Ooijen in het strafschopgebied onderuit ging en er geen strafschop werd toegekend, kreeg Nunspeet in de extra tijd van de 1e helft wel een strafschop toegekend. Na een diepte-pass kwam Asse Visscher oog in oog met doelman Roy van Dyk te staan en werd vervolgens onreglementair ten val gebracht. Dean van Ooijen wist de strafschop feilloos binnen te schieten, 0-2.

In de 65e minuut was het de 17-jarige Marijn Haze die de 0-3 scoorde. Vlak voor tijd kreeg de van een blessure teruggekeerde Emiel Goud nog de kans om te scoren. Na een vrije trap van Max Jansen kon Goud van dichtbij inkoppen, zijn kopbal werd echter door de doelman gekeerd.

Zaterdag 3 februari 2024 heeft Nunspeet een vrije speelronde. De eerst volgende competitiewedstrijd is op zaterdag 24 februari a.s., aanvang 14:45 uur, op Sportpark De Wiltsangh tegen koploper Unicum.

Op zaterdag 10 en 17 februari a.s. speelt op Sportpark De Wiltsangh oefenwedstrijden tegen respectievelijk DVS ’33 Ermelo O23 en Voorwaarts Twello. Beide wedstrijden beginnen om 14:45 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea [Noah Mulder], Hermen Dam, Marijn Haze [Mustafa Kalkan], Jonathan van ’t Hof, Dean van Ooijen [Emiel Goud], Asse Visscher, Max Jansen, Chiel Noorderink [Reijer Roelofsen] en Adi Draganovic [Ruben Kappers]

Opstelling IJVV:
Roy van Dyk, Jorian Wellenberg, Adir Sasso, Gerjon van den Berg, Martijn de Kleine [Dani de Snippe], Robert Dekker [Bas Broekhuizen], Luc Kalter, Nick Wagteveld, Jarein Schepers, Kelvin Groothand [Jordy Rigterink] en Job van den Berg [Sem Wagteveld]

Scoreverloop:
6e min. 0-1 Asse Visscher
45e +3 min. 0-2 Dean Ooijen [strafschop]
65e min. 0-3 Marijn Haze

Gele kaart:
vv Nunspeet:
Marijn Haze, Adi Draganovic en Chiel Noorderink
IJVV: Jorian Wellenberg, Jordy Rigterink, Jarein Schepers en Erwin Brem (trainer)