Zaterdag 24 februari 2024
2e klasse H
Oost

“Counters van Nunspeet bijna dodelijk voor Unicum”

Na 3 zaterdagen zonder competitieverplichtingen stond zaterdag jl. de competitiewedstrijd tegen Unicum op het programma. In de tussenliggende weken oefende Nunspeet tegen Owios, een 2 2 gelijkspel, en een 6-1 overwinning tegen Voorwaarts Twello.

Vanaf de aftrap nam Unicum het initiatief en liet Nunspeet zich op de eigen helft inzakken en verdedigden daar kort, waardoor de ruimtes klein waren en Unicum er moeilijk doorheen kwam.

In de 6e minuut zette Jonathan van ’t Hof vanaf de middenlijn een aanval op. Doordat scheidsrechter de Graaf de voordeelregel toepaste wist hij op de rechtervleugel Enes Keklikoglu te bereiken, wiens voorzet hij vervolgens via de onderkant van de lat keihard binnengekopte 1-0.

Nadat Keklikoglu een kopbal op de lijn weg wist te koppen, was het Nunspeet dat weer uit de counter tot scoren wist te komen. Derrin Wijdenbosch, die door Asse Visscher onder druk werd gezet, schatte een lange bal van Adi Draganovic verkeerd in. En verspeelde deze vervolgens aan Visscher, die de meegekomen Noah Mulder is staat stelde de 2-0 te scoren.

Unicum probeerde hierna met afstandsschoten tot scoren te komen. Jardi Niebeek wist deze echter keer op keer onschadelijk te maken.

Vlak voor rust kreeg Kenny Teijsse de uitgelezen om de aansluitingstreffer te scoren, echter werd de voorzet vanaf links door hem naast het doel geschoten.

In de 62e minuut was het Ricardo Fransberg die geheel vrijstaand op de strafschopstip de aansluitingstreffer wist te scoren, 2-1. Zes minuten later kon Niebeek een hard afstandsschot van Dyllan Lanser niet klemvast pakken, waarna Jason Lenz in de rebound binnenkopte, 2-2.

Ondanks dat Nunspeet in de laatste minuten, na een rode kaart voor Chiel Noorderink, met 10 spelers kwam te staan en Unicum nog diverse goede scoringskansen kreeg, wist men niet meer tot een doelpunt te komen.

Op zaterdag 2 maart a.s. speelt op Sportpark Molenbeek tegen vv Heerde. Aanvang 14:30 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Hermen Dam, Jonathan van ’t Hof [88e min. Reijer Roelofsen], Emiel Goud, Asse Visscher, Max Jansen, Chiel Noorderink, Noah Mulder [65e min. Fabian Zoet]en Adi Draganovic

Opstelling vv Unicum:
Aria Hashemi, Denzel Budde, Derrin Wijdenbosch [51e min. Andy van Beeveren], Ricardo Fransberg, Jason Lenz, Dyllan Lanser, Hans Mulder [51e min. Michel van Aggele], Koen Holwerda, Yorick Hogetoorn [28e. min. Youssof Tokhi], Jake Wollgarten en Kenny Teijsse

Scoreverloop:
6e min. 1-0 Jonathan van ’t Hof
15e min. 2-0 Noah Mulder
62e min. 2-1 Ricardo Fransberg
67e min. 2-2 Jason Lenz

Gele kaart:
vv Nunspeet:
Adi Draganovic, Jardi Niebeek, Jonathan van ’t Hof, Noah Mulder en Fabian Zoet