“Nunspeet MO20-1 nipt ten onder in Dronten.”

Na een aantal zaterdagen zonder voetbal mochten we weer een wedstrijd spelen. Met ASVD treffen we een sterke tegenstander. Dronten had vorige week nog een grote overwinning geboekt op Tollebeek en wij hadden in fase twee met 12-2 verloren. We konden dus aan de bak.

Vandaag hebben we weer een aantal spelers kunnen lenen en zo starten we met 11 tegen 11. Lisa, Noa (MO15-1), Emma (MO15-2) en Naomi (MO13-1) spelen met ons mee. We starten goed aan de wedstrijd en komen er een paar keer uit via Naomi en Kaydee. Kansen levert het nog niet op, maar we laten duidelijk zien dat we nog iets goed te maken hebben.

Ook ASVD krijgt wat kansen, maar Noa staat voortreffelijk te keepen. Ze tikt een bal van dichtbij over het doel en zo blijft het dus 0-0. Vanuit de vorige wedstrijd weten we nog dat veel kansen bij Dronten via hun nummer 9 komen. Daar hebben we nu Lisa op gezet en zij speelt een voortreffelijke wedstrijd. Ze verdedigt haar kort, verovert menig bal en maakt het haar heel lastig. Voor rust komt er via haar geen grote kans en dat is onze verdienste.

In de rust bespreken we dat we zo door moeten blijven gaan en dat we dan misschien wel een punt of meer kunnen meenemen. Complimenten voor de man in het zwart. De scheidsrechter van dienst is 75 jaar oud, maar loopt nog als een fitte, frisse man over het veld en zit bovenop het spel. Zo ontstaat er een boeiend voetbalgevecht waarbij Dronten iets meer voetballend vermogen heeft, maar wij met inzet en snelheid voorin proberen Dronten te verrassen. Onze speelwijze met vijf verdedigers en twee snelle aanvallers is iets waar ASVD het duidelijk moeilijk mee heeft.

De ingevallen Emma sluit hierbij vanuit het middenveld goed aan bij Naomi en Kaydee zodra wij in balbezit zijn. Helaas ontbreekt net de scherpte in de eindpass en worden schoten van Kaydee en Naomi geblokt. Aan de andere kant staat de verdediging als een huis. Extra knap hierbij is dat we door de voorjaarsvakantie met Esmee en Maureen twee spelers in de achterste linie hebben staan die normaal op het middenveld staan of zelfs in de aanval spelen.

Waar we heel lang zicht hebben op een mooi resultaat gaat het vlak voor tijd mis bij een hoekschop. De bal gaat in een heel rommelige situatie het doel in en zo komen we toch achter. Heel even zijn we verbaasd als de scheidsrechter al na 85 minuten affluit, maar na het tonen van wat klokjes, is hij zo netjes om zijn fout (de man had een ouderwets analoog klokje met wijzers) toe te geven en de wedstrijd keurig uit te laten spelen. In die laatste paar minuten dringen we nog wel aan, maar de gelijkmaker zit er niet meer in.

We mogen trots zijn op onze wedstrijd, de inzet en de strijd die we hebben geleverd. Het leverde helaas geen tastbaar resultaat op in de vorm van een punt of meer, maar we nemen een goed gevoel mee uit Dronten. Alle meiden die mee hebben gespeeld weer bedankt voor jullie inzet.

Opstelling: Noa- Maureen, Melanie, Liselotte, Marinda, Yara- Esmee, Anne, Lisa- Kaydee en Naomi
Wissels en ingevallen: Emma en Fabienne.