“Schoten van afstand leiden nederlaag MO20-1 in.”

Bij een heerlijk zonnetje trappen we af op veld 4 voor de thuiswedstrijd tegen Zeewolde. De wedstrijden tegen Zeewolde staan garant voor doelpunten en zijn leuke, sportieve wedstrijden. Alle ingrediënten voor een leuke voetbalmiddag zijn dus aanwezig.

We hebben weer genoeg spelers voor 11 tegen 11 en een debutant. Emma V van de MO15-2 wil ons helpen met keepen totdat Noa vanuit Nijkerk kan aansluiten waar zij met de MO15-1 speelde. Emma laat zien dat ze ook bij de MO20 prima kan keepen. Ze weet in de 35 minuten die ze speelt een aantal keer knap redding te brengen op goede inzetten van Zeewolde. Ook de andere Emma doet mee vanuit MO15-2 en samen met Noa sluiten Anouk B en Anouk van G later ook nog aan.

Voor rust scoort Zeewolde tweemaal. Beide treffers zijn van grote schoonheid. Tot tweemaal toe weten de meiden van Zeewolde van grote afstand de bal onhoudbaar in het doel te schieten. Kaydee en Emma proberen een paar keer op snelheid door de achterste linie van Zeewolde te komen, maar de keeper van Zeewolde let goed op en grijpt op tijd in. Daar liggen voor ons wel de mogelijkheden en in de rust spreken we ook af dat dit beter moet worden uitgespeeld. We hebben op het middenveld moeite met de constante positiewisselingen van de tegenstander dus moeten we meer gebruik maken van onze kracht en dat is onze snelle aanvallers in stelling brengen.

Na rust gaat Zeewolde vrolijk verder met wat het in de eerste helft ook deed. Opnieuw een schitterend afstandsschot verdwijnt achter Noa. Anouk, die intussen is ingevallen, probeert vervolgens ook van afstand te schieten. Haar schot gaat helaas net over. Haar poging had meer verdiend en had zeker kunnen wedijveren met de mooie goals van Zeewolde. Ook Kaydee krijgt nog een kans, maar zij schiet tot twee keer toe recht op de keeper.

Zeewolde maakt vervolgens ook de 0-4 en daarmee wordt de achterstand ruim. Toch blijft de MO20 ook nu weer op jacht gaan naar een doelpunt. Het is Anouk die op snelheid de verdedigers van Zeewolde voorbijgaat en raakt de bal prima. 1-4. Aan de andere kant verdwijnt opnieuw een geplaatst schot in het doel. Het slotakkoord is voor Nunspeet. Kaydee pikt ook haar doelpuntje mee. Er had nog een derde treffer ingezeten. Als Anouk de bal diep gespeeld krijgt in buitenspelpositie, laat zij deze keurig lopen voor Emma die niet buitenspel staat. Emma kan richting doel van Zeewolde, maar kan de verdediger van Zeewolde helaas net niet van zich afschudden. Een doelpunt was een mooie beloning geweest voor weer een prima wedstrijd van Emma.

Eindstand wordt dus 2-5, maar het was bovenal een leuke wedstrijd tussen twee sportieve teams. Emma V, Emma K, Noa, Anouk B en Anouk van G weer bedankt voor jullie inzet.

Volgende week zijn we vrij. 16 maart spelen we tegen een nieuwe tegenstander. vv Tollebeek komt dan naar de Wiltsangh.

Opstelling: Emma V- Yara, Melanie, Marinda, Joëlle, Maureen- Anne, Liselotte, Esmee- Kaydee, Emma K.
Wissels en ingevallen: Maaike, Fabienne, Noa, Anouk B, Anouk van G.