Zaterdag 9 maart 2024
2e klasse H
Oost

Om uit de gevarenzone van de nacompetitie (nrs. 9, 10 en 11 van de ranglijst) te blijven, was het voor Nunspeet (7e op de ranglijst) van belang om tegen ZZVV (8e op de ranglijst) een goed resultaat neer te zetten. Bij Nunspeet keerde, na een schorsing, Adi Draganovic weer terug, waardoor Noah Mulder naar de reservebank verhuisde. Vanwege de afwezigheid van Emiel Goud mocht Tariku de Visser in de basis beginnen.

Na 5 minuten kreeg ZZVV een vrije trap op de rand van het strafschopgebied en moest Jardi Niebeek redding brengen. Twintig minuten later was het ZZVV dat alsnog op 0-1 kwam. Na een vrije trap net over de middenlijn was het Jovanni van Dijk die de bal in het doel kopte.

Vroeg in de tweede helft scoorde ZZVV de 0-2. Nadat de bal op de helft van ZZVV werd verspeeld, werd Ger Luuk Pol vervolgens de diepte ingestuurd en wist deze aanval doeltreffend af te ronden.

In de 72 minuut was het Marijn Haze die de aansluitingstreffer scoorde. Na een ingooi en een één twee tussen Mustafa Kalkan en Jonathan van ’t Hof, was het van ’t Hof die Haze op maat bediende, 1-2.

Nadat ZZVV keeper Sjors v/d Weide een schot van Enes Keklikoglu “wegbokste” was het Haze die vervolgens de weggekopte bal wist te veroveren en al liggend van ’t Hof wist te bereiken. Uit diens voorzet schoot Haze vanaf het vijfmeter-gebied in het doel, 2-2.

Op zaterdag 16 maart a.s. speelt in Hattem tegen Hatto Heim. Aanvang 14:30 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Hermen Dam [70e min. Reijer Roelofsen], Fabian Zoet [70e min. Bram van de Worp], Jonathan van ’t Hof, Tariku de Visser [63 min. Mustafa Kalkan], Asse Visscher [88e min. Marnix Tissingh], Marijn Haze, Adi Draganovic en Max Jansen

Opstelling ZZVV:
Sjors v/d Weide, Jarno v/d Boomen, Bram Ekkel, Stefan Dijkstra [78e min. Julian Adema], Max Bosscher, Janou van Veen [83e min. Xander Adema], Nick Vredenborg, Wouter Marinus, Maurice Tinholt [46e min Ger Luuk Pol], Tom Buijtendorp [Paul Bos] en Jovanni van Dijk

Scoreverloop:
24e min. 0-1 Jovanni van Dijk
49e min. 0-2 Ger Luuk Pol
72e min. 1-2 Marijn Haze
79e min. 2-2 Marijn Haze

Gele kaart:
vv Nunspeet:
Bram van de Worp en Max Jansen