Een contractverlenging om als club trots op te zijn! Peter gaat namelijk zijn 13e seizoen in bij onze jeugd als zelfstandig trainer.

Met Peter de Valk hebben we namelijk een meer dan betrokken en ondanks zijn jonge leeftijd al ervaren jeugdtrainer in huis. Peter is al jarenlang actief bij onze club en ooit begonnen bij de 9-4 en 9-5. Zijn eerste team als zelfstandig trainer was daarna de 9-3 (destijds nog de F3). Als enthousiaste trainer liet Peter zien goed met kinderen om te kunnen gaan en hij maakte snel stappen binnen onze vereniging. Zo doorliep hij de afgelopen 12 jaar meerdere selectieteams bij verschillende leeftijdscategorieën. Als eindverantwoordelijke trainer van de 9-1, 11-1, 13-1, 15-1 en 17-1 kwam Peter uiteindelijk terecht bij het vlaggenschip van onze jeugd. Eigenlijk past Peter bij elke leeftijdsgroep want hij is bezeten van het mooie spelletje en weet dat op een goede manier over te brengen op zijn spelers.

Momenteel is Peter bezig met zijn tweede jaar als trainer van de 19-1 en net als vorig jaar is de 19-1 actief op divisieniveau. Peter weet met zijn bevlogenheid en tactisch vermogen het maximale uit deze talentvolle groep te halen en draaien ze goed mee in de 3e Divisie C. Als Voetbalzaken Jeugd zijn we daarom ook zeer verheugd dat Peter de keuze heeft gemaakt om nog minimaal één seizoen bij de jeugd van vv Nunspeet actief te blijven en de vruchtbare samenwerking voort te zetten.

Peter reageert ook zelf op zijn contractverlenging: “Erg trots ben ik dat ik voor mijn derde jaar de trainer van Nunspeet 19-1 mag zijn. Als trainer heb ik alle jeugdteams mogen trainen vanaf de JO9 tot aan de JO19. De afgelopen jaren is gebleken dat we als Nunspeet genoeg talentvolle spelers ontwikkelen. Ik hoop dat ik hierin samen met mijn staf een steentje kan bijdragen in de weg naar de senioren. Ik ben dan ook erg trots als ik jongens uit de jeugd zie doorstromen naar het 1e en het 2e elftal. Waarbij Rik en Marijn een voorbeeld moeten zijn van het beleid waarbij Nunspeet de jeugd de kans geeft in ons 1e team ondanks hun jonge leeftijd. Via deze weg wil ik Hans, Sean en Hesli bedanken voor het aanvullen van de staf de afgelopen jaren. Ik kan ook met blijdschap zeggen dat Hesli ook aankomend jaar zal helpen om de jongens weer een stap richting de selectie te laten maken. We maken ons weer op voor een mooi seizoen, waarbij ontwikkeling boven alles staat!”

Zoals Peter zelf ook aangeeft heeft Hesli Niebeek in zijn gesprek ook aangegeven volgend seizoen door te willen gaan als assistent-trainer bij de 19-1. Als Voetbalzaken Jeugd zijn we ervan overtuigd dat Peter en Hesli als duo de juiste trainers zijn om ook volgend seizoen onze meest talentvolle jeugdspelers klaar te stomen voor de stap naar de senioren. Daarnaast is Hesli een talentvolle trainer die hopelijk in de toekomst ook zelfstandig een selectieteam kan gaan trainen binnen onze vereniging.

We wensen de voltallige staf ook komend seizoen nog alle succes toe in de competitie en hopen in de toekomst veel jongens uit deze lichting ook te zien schitteren in ons 1e elftal.

Voetbalzaken Jeugd