Zaterdag 23 maart 2024
2e klasse H
Oost

“Nunspeet nadert top 3.”

Nunspeet speelde een lastige eerste seizoenshelft, hoge verwachtingen konden niet elke wedstrijd worden waargemaakt waardoor de plaats op de ranglijst bij het ingaan van de winterstop niet meeviel bij supporters en spelers.

Nadat de eerste wedstrijd van 2024 thuis tegen koploper Hierden ook kansloos verloren werd pakten donkere wolken zich even samen. Zoals trainer Werner Pluim na de wedstrijd tegen Epe aangaf zijn selectie en technische staf na Nunspeet- Hierden om tafel gaan zitten en heeft men met elkaar de eerste seizoenshelft geëvalueerd. Dit heeft tot het gewenste resultaat geleid, na Nunspeet- Hierden bleef Nunspeet voor de zesde wedstrijd op rij ongeslagen, waarbij het inmiddels opvalt dat er veel doelpunten gescoord worden.

Voor aanvang van de wedstrijd kreeg Emiel Goud een boeket bloemen overhandigd voor zijn 100e competitiewedstrijd, vorige week tegen Hatto Heim, voor vv Nunspeet.

Na bijna 10 minuten spelen kreeg Marijn Haze de mogelijkheid om de score te openen. Nadat Adi Draganovic de bal op de eigen helft onderschepte, stuurde hij Haze de diepte in. Haze kapte zijn directe tegenstander uit en zag vervolgens dat keeper Bas Schoonhoven zijn schot onschadelijk maakte.

In de 23e minuut was Asse Visscher dichtbij de openingstreffer. Een afgemeten voorzet van Noa Mulder werd door Visscher op de paal gekopt. Nunspeet dicteerde het spel en had de betere kansen, maar sv Epe hield mede door een goed georganiseerde verdediging stand en loerde op de counter.

Na het onreglementair neerhalen, in het strafschopgebied, van uitblinker Draganovic was het Asse Visscher die de toegekende strafschop koelbloedig binnen schoot, 1-0. Vijf minuten later was het wederom Visscher die de marge op 2 bracht. Na een steekbal van Marijn Haze op Jonathan van ’t Hof was het Visscher die doeltreffend afrondde. Dit betekende tevens de ruststand.

In de tweede helft gingen de gasten enthousiast opzoek naar de aansluitingstreffer. Na een ongelukkige botsing tussen keeper Jardi Niebeek en verdediger Andrew Galea kreeg van Gelder een dot van een kans om de aansluitingstreffer te scoren. Maar Herman Dam wist op de doellijn de inzet van Justin van Gelder weg te koppen, waarna Dam vervolgens even gestrekt ging.

In de 70e minuut was het wederom Visscher die het net wist te vinden. De voorzet van de net daarvoor ingevallen Emiel Goud kon hij van dichtbij eenvoudig binnen schieten, 3-0. En schreef hiermee een hattrick op zijn naam.

In de 76e minuut wist keeper Niebeek nog net de hand achter een listige bal van Justin van Gelder te krijgen, waarna Krijgsman de bal alsnog in het doel werkt. Vanwege buitenspel werd dit doelpunt niet toegekend. Hierna kreeg Van Gelder, vanwege commentaar, binnen een minuut twee keer geel en moest het veld dus verlaten.

Voor het verloop van de competitie kan de grote selectie van grote waarde blijken, want trainer Werner Pluim heeft met een kwalitatief goede reservebank de mogelijkheid om een wedstrijd van nieuwe impulsen te voorzien. Voor het laatste kwart konden dan ook Marnix Tissngh, Bram van de Worp, Reijer Roelofsen en Mustafa Kalkan gebracht worden.

Het slot akkoord was er voor good old Marnix Tissingh die na blessureleed weer terug lijkt op zijn oude niveau en na een serie kopballen tikte hij van dichtbij de bal in het net, 4-0.

Voor donderdag 28 maart a.s. staat er op Sportpark De Wiltsangh, om 20:00 uur, een oefenwedstrijd tegen MVV Alcides gepland.

Komend paasweekend wordt er niet gevoetbald, op 6 april a.s. staat de belangrijke uitwedstrijd tegen het Apeldoornse AGOVV op het programma. Aanvang 15:00 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu [79e min. Reijer Roelofsen], Andrew Galea, Hermen Dam, Fabian Zoet [79e min. Bram van de Worp], Jonathan van ’t Hof, Noah Mulder [69e min. Emiel Goud], Asse Visscher [85e min. Mustafa Kalkan], Marijn Haze, Adi Draganovic en Max Jansen [Marnix Tissingh]

Opstelling sv Epe:
Bas van Schoonhoven, Tijn Nijhof, Rene Suurland, Justin van Gelder, Nick Krijgsman, Stan Bos, Maurits de Jong, Lars Krijgsman [79e min. Twan Huiskamp], Sven van Egteren, Jorn van Zuuk en Dewy Gerritsen [71e min. Jelle Huiskamp]

Scoreverloop:
35e min. 1-0 Asse Visscher (strafschop)
40e min. 2-0 Asse Visscher
71e min. 3-0 Asse Visscher
86e min. 4-0 Marnix Tissingh

Gele kaart:
vv Nunspeet:

sv Epe: Nick Krijgsman