“MO20-1 ruim onderuit in wedstrijd met twee gezichten.”

Een prima eerste helft en een veel mindere tweede helft. Dat is de conclusie na twee keer 45 minuten voetballen in Zeewolde. Zeewolde was daarmee de verdiende winnaar en staat nu samen met ASV Dronten en VVOG bovenaan de ranglijst. Al hebben de Harderwijkers nog twee wedstrijden tegoed.

Het was een beetje improviseren door het vroege tijdstip van de wedstrijd. Noa kon niet keepen en dat is altijd een groot gemis. Onze alleskunner Maureen is zo dapper om de keepershandschoenen dan maar op te pakken. Een spoedcursus keepen van Noa op de training moet haar helpen vandaag. In de eerste helft is dit een paar keer goed te zien. Een neutrale toeschouwer ziet niet dat Maureen niet eerder een hele wedstrijd gekeept heeft en ze redt een paar keer goed.

Het doelpunt dat we tegenkrijgen voor rust is Maureen dan ook zeker niet aan te rekenen. Een aanvalster van Zeewolde draait heel makkelijk weg bij de Nunspeetse verdediging en schiet vervolgens op fraaie wijze de thuisploeg op voorsprong. De bal verdwijnt hoog in de hoek en dat Zeewolde de kwaliteit heeft om van afstand succesvol te zijn hadden we thuis ook al ervaren.

Zeewolde voetbalt makkelijker, maar komt voor rust niet verder dan het ene doelpunt. Nunspeet zet daar veel inzet en strijd tegenover en dat resulteert een paar keer in een gevaarlijke uitbraak. De grootste mogelijkheid is daar als Kaydee de veel te ver uitgekomen doelvrouw van Zeewolde omspeelt wordt, maar de verdediging van de thuisploeg let goed op en redt van de zijlijn.

Het strijdplan dat we in de rust maken waait al even snel met de stevig waaiende wint naar een prullenbak ergens buiten het sportpark. In het eerste kwartier na rust gaat alles mis wat er mis kan gaan. Er wordt niet scherp verdedigd, duels aangegaan door verdedigers zonder nog rugdekking te hebben en een paar afstandsschoten volledig verkeerd ingeschat. Zo loopt Zeewolde binnen no time uit naar 4-0. De rest van de tweede helft had ook schriftelijk afgewerkt kunnen worden. Zeewolde scoort nog tweemaal met fraaie afstandsschoten. Na rust heeft Nunspeet geen vuist weten te maken en daarmee is de nederlaag terecht. Het was wederom een sportieve wedstrijd tussen Nunspeet en Zeewolde. De scheidsrechter van dienst had een makkelijke morgen en was volledig onzichtbaar en dat is in het voetbal altijd een groot compliment.

De eerste helft meenemen naar het vervolg van de competitie. Met 4 debutanten (Lianne, Lisa, Britt en Antwan), Joelle en Maaike die verre van fit zijn, Marinda die geblesseerd uitvalt en een andere keeper was de eerste helft meer dan acceptabel. De tweede helft maar snel vergeten.

Opstelling: Maureen- Myrthe, Melanie, Marinda, Liselotte, Yara- Lisa, Esmee, Maaike- Kaydee en Fabienne
Wissels en ingevallen: Joelle, Antwan, Lianne en Britt