Zaterdag 6 april 2024
2e klasse H
Oost

“Nunspeet wint in spectaculair duel.”

Zaterdag ging Nunspeet op bezoek bij AGOVV uit Apeldoorn. Het prachtige sportpak Berg en Bos ligt in de directe omgeving van twee bekende attractieparken. De toeschouwers bij de wedstrijd waande zich in een nieuw geopend attractiepark met vertier en spanning voor jong en oud.

Het was Nunspeet dat opnieuw snel tegen een onnodige 2-0 achterstand aan stond te kijken. Eerst werd een lastige terugspeelbal op keeper Niebeek onzorgvuldig verwerkt door de doorgaans zo betrouwbare sluitpost. Gevolgd door opnieuw geklungel in de Nunspeet verdediging waardoor het binnen 20 minuten 2-0 voor de thuisploeg stond.

Nunspeet ging hierna uit een ander vat tappen en vol gas zochten de blauw gele voorwaartsen de aanval. Zo was het Emiel Goud die in de 32e minuut alleen afgaand op de AGOVV keeper de aansluitende 2-1 op het scorebord liet plaatsen. Vijf minuten later alweer de gelijkmaker. Uit een corner wist Andrew Galea deze al koppend aan te tekenen.

Het slotakkoord van de eerste helft was voor Hermen Dam die met goed doorgaan een 2-0 achterstand geheel ongedaan wist te maken en een 2-3 ruststand liet aantekenen.

In de tweede helft een op en neer gaand spelbeeld, de thuisploeg opzoek naar de gelijkmaker, Nunspeet strijdend voor de overwinning. Voor het team van trainer Werner Pluim leek het in de blessuretijd alsnog te gaan eindigen in een teleurstellend gelijkspel. Opnieuw was het Marco Bosz speler van AGOVV die het net wist te vinden en de 3-3 liet aantekenen.

Nunspeet was niet uit het veld geslagen, met man en macht bleef men de aanval zoeken en in de slotminuten van de blessuretijd (97e minuut) van het youngster Marijn Haze die op schitterende wijze de 3-4 wist binnen de schieten.

Zaterdag wacht Nunspeet, om 14:45 uur, de thuiswedstrijd tegen directe concurrente WVF uit Westenholte. Met de steun van het eigen publiek zal men bij winst WVF op de ranglijst voorbij gaan.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu [Fabian Zoet], Reijer Roelofsen [Marnix Tissingh], Andrew Galea, Hermen Dam, Jonathan van ’t Hof, Emiel Goud [Bram van de Worp], Asse Visscher, Marijn Haze, Max Jansen en Adi Draganovic [Noah Mulder]

Opstelling AGOVV:
Jesse Perdon, Armon Veeneman [Lars Brummel], Tim Poelarends, Marco Bosz, Steven van Es, Ralph Bultman, Joey Bosz, Fedde Timmer, Job Pothof [Senna Exalto], Marlo de Groot en Jesse Hartgers [Huseyin Guveli]

Scoreverloop:
4e min. 1-0 Marco Bosz