Beste leden van de vv Nunspeet,

We hebben opwindend nieuws te delen met alle leden van onze mooie voetbalvereniging! Na jaren van overleg, planning en samenwerking met de gemeente, zijn we verheugd om aan te kondigen dat de bouw van onze nieuwe kleedkamers definitief doorgaat. Het heeft als gevolg van Corona, de inflatie en een daardoor niet meer toereikend budget langer geduurd dan gewenst, maar we hebben niet opgegeven.

Maar dat is nog niet alles. We hebben niet stilgezeten in onze ambitie om onze club nog verder te ontwikkelen en te verbeteren. Met trots kunnen we jullie mededelen dat we ons niet willen beperken tot de bouw van de kleedkamers. Nee, we gaan een stap verder!

In nauwe samenwerking met de gemeente hebben we een uitgebreid financieel plan opgesteld, dat niet alleen de kleedkamers omvat, maar ook ons lang gekoesterde doel: de bouw van een gloednieuw clubhuis boven op de kleedkamers! Dit betekent dat we niet alleen een functionele ruimte creëren voor het omkleden en voorbereiden op wedstrijden, maar ook een bruisende ontmoetingsplek waar onze leden en sponsoren samen kunnen komen, overwinningen kunnen vieren en herinneringen kunnen maken.

De financieringsplannen voor het hele bouwproject (dus kleedkamers en clubhuis) is gebaseerd op “maatschappelijke financiering”. De overheid en verenigingen zijn niet altijd kapitaalkrachtig genoeg om maatschappelijke voorzieningen te realiseren en voor verenigingen, besturen en instellingen is direct geld lenen bij een bank vaak te duur of niet mogelijk. In dat geval kan Maatschappelijk Financieren met gemeentegarantie de oplossing bieden. En die mogelijke oplossing is nu in een ver gevorderd stadium uitgewerkt. De financiële experts binnen de gemeente hebben positief gereageerd. In combinatie met extra acties, zelfwerkzaamheid, etc. komt ons ultieme doel steeds dichterbij. Let wel(!), deze plannen moeten nog door de gemeente(raad) worden goedgekeurd. Maar als dat mag lukken dan kunnen we starten.

Maar laten we niet alleen praten over onze plannen, laten we ze nogmaals tonen! Op de diverse ledenvergaderingen al gepresenteerd, maar nu ook op de website. Hieronder vinden jullie een grafische presentatie van de nieuwbouw, inclusief een verbluffend 3D-filmpje. Hiermee willen we jullie een voorproefje geven van wat er zou kunnen komen en jullie enthousiasme aanwakkeren voor dit opwindende nieuwe hoofdstuk in de geschiedenis van onze voetbalvereniging.

We nodigen jullie uit om deel uit te maken van dit spannende avontuur. Samen kunnen we onze club naar nieuwe hoogten tillen en een erfenis creëren waar we allemaal trots op kunnen zijn. Blijf op de hoogte voor meer updates en blijf vooral je passie voor voetbal uitdragen!

Met sportieve groet,
Rob Buis Voorzitter vv Nunspeet