Zaterdag 13 april 2024
2e klasse H
Oost

“Nunspeet verslaat ook WVF.”

Nunspeet verlengd goede serie, afgelopen zaterdag speelde Nunspeet op sportpark de Wiltsangh tegen directe concurrent WVF uit Westenholte.

De gasten hadden een voorsprong van 3 punten op het team van Werner Pluim. Als de thuisploeg erin zou slagen om opnieuw winnend van het veld te stappen, zou dit betekenen dat er definitief aangehaakt zou gaan worden bij de top 3, en de belangrijke 3e plaats op de ranglijst binnen bereik komt.

Op een zonnig en druk bezocht sportpark was aanvaller Jonathan van ’t Hof die in de 3e minuut voor het eerste gevaar zorgde. Zijn inzet kon echter gekeerd worden door de WVF keeper.

Na deze kans bleven de kansen even uit, en waren beide teams aan elkaar gewaagd. Het spel speelde zich in de eerste 20 minuten dan ook voornamelijk af op het middenveld. Het duurde tot de 21e minuut voordat de gasten gevaarlijk voor het doel van Jardi Niebeek kwamen. Een grote kopkans voor WVF verdween achter naast het doel van de Nunspeet keeper. In het verdere verloop van de eerste helft bleven de grote kansen uit, terechte ruststand 0-0.

Direct na de rust volgde de 1-0 voor Nunspeet, opnieuw was het aanvaller van ’t Hof die over de rechterkant gebruikmakend van zijn snelheid met een afgemeten voorzet Marijn Haze wist te bereiken. Marijn twijfelde geen moment en wist deze buitenkans te verzilveren.

De wedstrijd kwam nu goed los, zo was het WVF dat buiten bereik van keeper Jardi Niebeek de lat raakte, maar creëerde de thuisploeg ook twee grote mogelijkheden om de voorsprong te verdubbelen.

Daar de verlossende 2-0 uit bleef, verdedigde Nunspeet met man en macht in de slotminuten de 1-0 voorsprong, waardoor het tot ver in de blessuretijd voor de toeschouwers spannend bleef.

Door de 1-0 overwinning passeert Nunspeet WVF op de ranglijst en bezet na Hierden, Unicum en DOS Kampen de vierde plaats op de ranglijst en ook voor de 2e periode blijft men kanshebber.

Volgende week zaterdag 20 april gaat Nunspeet op bezoek bij SVI, zaterdag 4 mei volgt de belangrijke thuiswedstrijd tegen directe concurrent DOS Kampen op sportpark De Wiltsangh.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Hermen Dam, Fabian Zoet [74e min. Marnix Tissingh], Jonathan van ’t Hof [89e min. Reijer Roelofsen], Emiel Goud, Asse Visscher, Marijn Haze, Max Jansen [74e min. Noah Mulder] en Adi Draganovic

Opstelling vv WVF:
Melvin Hartenhof, Hessel Berends [67e min. Rob Schuite], Job Goudbeek, Jesper Schuurman, Ramon Beens [85e min. Julian Broeksema], Ayoub Ben Ali Ahlaq, Bas Koenen, Bas van Wijnen, Twan Rens [67e min. Joeri Mensink], Guido Bakker en Max Goudbeek [61e min. Luca Veldhoen]

Scoreverloop:
47e min. 1-0 Marijn Haze