“Perfecte tweede helft zorgt voor dikverdiende overwinning.”

Dit weekend stond onze verste uitwedstrijd op het programma. Tollebeek is de bestemming en we arriveren daar op de Wildzang, niet de Wiltsangh, op een zonovergoten sportpark. Een prachtig complex en vriendelijke ontvangst. Alles is dus gereed voor een leuke voetbalmiddag op het hoofdveld van de plaatselijke vv Tollebeek. Zelfs het scorebord en de tijd lopen keurig voor ons mee.

Vandaag de terugkeer van Joëlle op doel. Zij liet zien het keepen nog niet verleerd te zijn. Door de late verschuiving van de MO15-1, kon Noa ditmaal als speelster mee. Noa liet zien ook prima te kunnen voetballen en had de nodige schijnbewegingen en acties in huis. Het was dus voor minder dan 7k toch een Noa op ons feestje. Want hoewel het er voor rust niet naar uitzag, werd het een Nunspeets feestje in de Noordoostpolder.

De eerste helft was er eentje om snel te vergeten. Tollebeek is sterker, maar heeft moeite met het afmaken van kansen of vond de uitstekend keepende Joelle op haar weg. Na een halfuur spelen is het toch de thuisploeg die de leiding neemt. De aanval van Tollebeek kan vrij eenvoudig wegdraaien bij onze verdedigers en scoort. Wij zetten hier een bal tegen de paal tegenover. Met de 1-0 achterstand gaan we de kleedkamer in.

Na rust een compleet ander Nunspeet op het veld. Er wordt sneller druk gezet en veel feller gespeeld. De beloning volgt al snel. Uitblinker Maureen verovert de bal op het middenveld en twijfelt niet als ze de keeper van Tollebeek te ver voor haar doel ziet staan en haalt verwoestend uit. De achterstand is weggewerkt, maar we willen meer. En we krijgen ook meer want Kaydee maakt even later de 1-2 nadat ze goed door de verdediging loopt en de verdedigers te snel af is. Het is vervolgens nog een ruime twintig minuten spelen, maar we zijn vastberaden de voorsprong niet weg te geven. Naast Maureen speelt Liselotte ook een fantastische tweede helft als centrale verdediger. Ze loopt elk gat dicht en zorgt ervoor dat Tollebeek eigenlijk geen grote kans meer krijgt en presteert dit ook nog eens zonder overtreding te moeten maken. Heel sterk.

Als vlak voor tijd Myrthe goed doorloopt en uithaalt verdwijnt de bal nog een keer in het Tollebeekse doel. Met de 1-3 is de winst wel binnen. We hebben ons gerevancheerd voor een slechte eerste helft en een dikverdiende overwinning binnengehaald. De ontlading was groot na afloop. De punten gaan mee naar Nunspeet en we stijgen een plekje op de ranglijst doordat Lelystad met 11-1 wordt afgedroogd in Zeewolde. Nu hebben we een aantal weken vrij en hoeven we pas op 11 mei weer te spelen. Dan komt Hierden op bezoek. Als we dezelfde inzet en energie van de tweede helft dan de hele wedstrijd kunnen leveren wordt het vast weer een mooie pot voetbal.

Scoreverloop:
1-1 Maureen
1-2 Kaydee
1-3 Myrthe

Opstelling: Joelle- Myrthe, Melanie, Joelle, Lisa, Yara- Anne, Liselotte, Maureen- Noa en Kaydee

Wissels en ingevallen: Lianne, Esmee en Maaike