Commissie Voetbalzaken Jeugd (VZJ) is verheugd om te kunnen melden dat Emiel Hop komend seizoen hoofdtrainer van de 13-1 zal worden.

Emiel is zijn trainersloopbaan begonnen bij vv Elspeet bij de pupillenteams. Tussen 2011 en 2015 mocht hij Elspeet A1 trainen. Daarna is Emiel bij vv Nunspeet aan de slag gegaan als hoofdtrainer 19-1. Vanaf het moment dat Emiels zoon ging voetballen bij de voetbalschool is Emiel als trainer betrokken geweest bij de voetbalschool en de pupillenteams in de seizoenen daarna. In seizoen ’20-’21 heeft Emiel nog een jaar de 19-1 van SDC Putten mogen trainen.

Afgelopen seizoen was een soort sabbatical in zijn rol als trainer. Komend seizoen mogen dus weer de handen uit de mouwen bij de 13-1, welke gaat starten in de hoofdklasse.

Emiel gaat er het komend seizoen niet alleen voor staan. De trainers van de 11-1 van dit seizoen, Marko Voerman en Chiel Noorderink zullen de rol als assistent trainer gaan invullen.

We wensen Emiel, Chiel en Marko komend seizoen veel succes toe.

Reactie VZJ, Gert Gosseling: “We zijn erg blij dat Emiel trainer wordt van deze talentvolle groep. Deze spelers gaan komend jaar allemaal voor het eerst op het grote veld spelen. En we hebben er het volste vertrouwen in dat hij samen met Marko en Chiel de spelers verder kan ontwikkelen.

Met Emiel hebben we een trainer die de club kent en door zijn meeschrijven in het voetbaltechnisch beleid hebben we hem leren kennen als een trainer die ideeën heeft over hoe het beleid over te gaan brengen. Fijn dat hij dit nu zo in de praktijk kan gaan brengen.

Reactie Emiel: “De afgelopen periode ben ik samen met Voetbalzaken Jeugd druk bezig geweest met het technische beleid voor de jeugd en met de invulling van de trainers voor volgend seizoen. We hebben daarin mooie stappen gezet en daaruit voortvloeiend zijn ook met mij de gesprekken voor het trainerschap van de 13-1 gestart. Zoals opgenomen in het jeugdbeleidsplan willen we de 13-1 komend seizoen anders gaan invullen en ook talentvolle spelers vanuit de leeftijdscategorie O11 vervroegd door laten stromen naar het grote veld. Hiermee krijgen we eigenlijk het effect van 1e en 2e jaars weer terug, wat voor nieuwe dynamiek zal zorgen in het team en zal bijdragen aan de verdere ontwikkeling van deze spelers. Ik ben me bewust van deze uitdaging want in het begin zal het enorm aanpoten zijn gezien de (fysieke) achterstand op andere teams, maar ik heb ook de overtuiging dat we snel stappen kunnen zetten en dat deze keuze op de lange termijn zijn vruchten gaat afwerpen.

Samen met Marko Voerman en Chiel Noorderink ga ik het trainerstrio voor de 13-1 vormen. Marko Voerman heeft ruime ervaring als jeugdtrainer en de kwaliteit om de individuele speler beter te maken. Chiel is het afgelopen jaar gestart als trainer bij de 11-1 en heeft de potentie om straks als hoofdtrainer ook een selectieteam te trainen. Marko en ik willen met veel plezier Chiel daarin verder begeleiden en hem de ruimte geven om zich te ontwikkelen tot hoofdtrainer. Daar is onze vereniging ook bij gebaat.

Ik heb enorm veel zin om met deze talentvolle spelersgroep en trainers te gaan werken en wil Voetbalzaken Jeugd ook bedanken voor het vertrouwen.”