Als commissie Voetbalzaken Jeugd kunnen we met veel tevredenheid melden Marco Drost ook volgend trainer zal zijn van onze JO17-1. Marco heeft als speler natuurlijk ruime ervaring op een hoog niveau bij het eerste elftal van onze vereniging en we zijn bevoorrecht dat hij dit wil overbrengen op onze jeugd.

Het huidige seizoen is voor Marco het eerste jaar als hoofdtrainer bij de JO17-1. Ondanks dat het soms puzzelen is door spelerstekorten bij meerdere teams, weet Marco met zijn groep elke fase goed mee te draaien in de hoofdklasse. Marco zet ontwikkeling van zijn spelers voorop en dat past binnen de filosofie van ons beleidsplan.

Als trainer is Marco ambitieus en heeft hij zich ingeschreven voor de opleiding VoetbalCoach 3. Een trainer die in zichzelf wil investeren is iets wat we als Voetbalzaken Jeugd toejuichen en we hebben er alle vertrouwen in dat Marco dit kan overbrengen op de spelersgroep.

Gert Gosseling als lid van Voetbalzaken Jeugd reageert: “Weer een trainer die de club trouw blijft en zo wil investeren in een nieuwe lichting 17-1. Het afgelopen jaar hebben we goed met elkaar samengewerkt en we zien uit naar de samenwerking ook komend jaar. Marco heeft oog voor ontwikkeling van spelers en zet zich daarvoor in. We zien dat Marco veel tijd investeert in zowel het groepsproces als de individuele speler. Het afgelopen jaar hebben we daarin de ontwikkeling van de spelers gezien. Het volgen van de cursus gaat hierin weer meer inzichten en ontwikkeling brengen. Fijn dat we daaraan mee kunnen werken en met elkaar voor de spelers en de club een volgende stap in ontwikkeling kunnen zetten.”

We zijn samen met Marco momenteel nog bezig om de rest van de begeleiding voor komend seizoen in te vullen. Voor nu wensen we Marco met zijn huidige technische staf André van de Kolk (assistent-trainer), Marco Bouw en Bart Bovendorp alle succes voor de rest van het seizoen.

Commissie Voetbalzaken Jeugd