Zaterdag 4 mei 2024
2e klasse H
Oost

“Nunspeet verslaat DOS Kampen in thriller.”

Nadat 2 weken geleden de competitiewedstrijd tegen SVI in de slotfase met 2-1 verloren ging [klik hier voor de samenvatting] en de daarop volgende oefenwedstrijd tegen Zeewolde met 3-2 werd verloren, stond zaterdag jl. voor Nunspeet de belangrijke wedstrijd tegen DOS Kampen op het programma. DOS Kampen is de 3 nummer van de ranglijst en een directe concurrent voor de 2e Periodetitel. Voor de thuisploeg was het, voor het restant van de competitie, van groot belang om aan te haken.

DOS Kampen was het eerste kwartier heer en meester. In de 7e minuut wist Noa Mulder op de doellijn met een halve omhaal een doelpunt te voorkomen. Met veel kunst- en vliegwerk en keeperswerk van doelman Jardi Niebeek werden diverse mogelijkheden van DOS Kampen onschadelijk gemaakt. Zo bleef het scorebord na 45 minuten toch op 0-0 staan, waar de gasten de meeste aanspraak op een doelpunt mochten maken.

In de 55e minuut kwam Nunspeet op voorsprong. Na een vrije trap van Max Jansen werd de bal voor de voeten voor Adi Draganovic gekopt, die vanaf de 5 meterlijn de bal binnenschoot, 1-0. Lang kon Nunspeet niet van de voorsprong genieten. Binnen een minuut wist DOS Kampen alweer op gelijke hoogte te komen. Vanaf de aftrap werd de bal vanaf rechts voorgegeven en na een één twee tussen Allan Bakker en Steyn van Ark schoot Bakker de bal met de buitenkant schoen in de verre hoek, 1-1.

In de 62e minuut leek Emiel Goud Nunspeet weer op voorsprong te brengen. Nadat hij keeper Mesud uitgespeeld had, kreeg hij de bal niet onder controle, waarna een verdediger van DOS Kampen voor de doellijn redding kon brengen. Drie minuten later kreeg DOS Kampen een grote kans, het schot van de ingevallen Ayoub Lakhloufi trof echter de lat.

Na een steekpass van Bakker was het Vincent Huisman die in de 81e minuut DOS Kampen op een 1-2 voorsprong bracht. Om nog iets te forceren bracht de Technische staf in de 85e minuut Reijer Roelofsen binnen de lijnen. Na drie minuten betaalde deze “gouden wissel” zich al meteen uit. Uit een voorzet van Adi Draganovic kopte Enes Keklikoglu de bal richting Roelofsen die de bal met de borst over de doellijn werkte, 2-2.

Vijf minuten in de extra tijd was het Jonathan van ’t Hof die Nunspeet alsnog de overwinning bezorgde. Na een pass van Enes Keklikoglu op Reijer Roelofsen wist deze vervolgens Jonathan van ’t Hof te bereiken, die doeltreffend wist af te ronden, 3-2. Dit leidde tot ongekende taferelen op en om het veld, waar spelers en supporters een prachtig feestje vierden.

De spanning om de derde plaats en de tweede periode is door de overwinning van Nunspeet tot grote hoogte gestegen en blijft Nunspeet voor beide prijzen in de race. Of zoals trainer Werner Pluim na afloop vertelde “Nog 3 finales te gaan om tot een mooi slot te komen.” Te beginnen komende zaterdag uit tegen Fc Horst. Aanvang 14:30 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Hermen Dam, Jonathan van ’t Hof, Emiel Goud, Asse Visscher [85e min Reijer Roelofsen], Marijn Haze, Noa Mulder, Max Jansen [64e min. Bram van de Worp] en Adi Draganovic

Opstelling vv DOS Kampen:
Fariz Mesud, Martijn Barneveld, Job ter Burg, Toine Mulder, Steyn van Ark, Matthijs de Blok [46e min. Ayoub Lakhloufi], Allan Bakker [86e min. Rick Diender], Robin Mulder, Vincent Huisman, Twan Knul [75e min. Mischa van de Stoel] en Klaas Jan Mulder

Scoreverloop:
55e min. 1-0 Adi Draganovic
56e min. 1-1 Allan Bakker
81e min. 1-2 Vincent Huisman
88e min. 2-2 Reijer Roelofsen
90e min + 5 3-2 Jonathan van ’t Hof

Gele kaart:
vv Nunspeet: