Na een intensieve periode waarin we de selectietrainers voor de 13-1 tot en met de 19-1 hebben vastgelegd voor volgend seizoen, zijn we doorgegaan met de trainers voor de onderbouw. We zijn zeer content dat we al melding kunnen maken dat we de trainers voor de 12-1, 11-1 en 10-1 rond hebben. Hierdoor kunnen we al vroeg duidelijkheid geven welke trainers, in overleg met interne scouting en Voetbalzaken Jeugd, deze teams gaan vormgeven.

De afgelopen weken zijn in samenspraak met Voetbalzaken Jeugd de eerste indelingen al met potlood gemaakt om een goed beeld te krijgen voor volgend seizoen. Dit zorgt er enerzijds voor dat we de komende weken nog bewust bepaalde spelers kunnen ‘scouten’ en anderzijds dat we de trainers al vroegtijdig kunnen vastleggen.

Gerjan Mulder en Robert van Hoof gaan de 12-1 onder hun hoede nemen. Dit trainersduo is al een aantal jaar succesvol samen en trainen dit seizoen de 11-2. Voor Gerjan en Robert een mooie uitdaging om met de spelers van de 12-1 op hoofdklasse niveau een volgende stap in de ontwikkeling te kunnen zetten en ze klaar te stomen voor de stap naar het grote veld.

Bij de 11-1 zullen Alwin Speelziek, Martijn Schouten en Matthias van Gameren als driehoek de begeleiding gaan vormen. Alwin Speelziek en Martijn Schouten hebben al meerdere jaren ervaring als jeugdtrainer en nemen een hoop voetbalbagage met zich mee. Met Matthias van Gameren hebben we daar een beginnende en talentvolle trainer bij die momenteel bezig is met het behalen van zijn vc1.

De huidige trainers van de 9-1 Wilber Mulder en Mello Schuitema gaan de stap naar de volgende leeftijdscategorie maken en de 10-1 trainen. Wilber en Mello weten elkaar op een goede manier aan te vullen en we hebben er alle vertrouwen in dat ze hun samenwerking op een goede manier een vervolg kunnen geven bij de 10-1.

Trainers volgend seizoen:
12-1: Gerjan Mulder en Robert van Hoof
11-1: Alwin Speelziek, Martijn Schouten en Matthias van Gameren
10-1: Wilber Mulder en Mello Schuitema

We zijn als Voetbalzaken Jeugd zeer content dat we deze teams op hoofdklasse niveau kunnen inschrijven en wensen alle trainers veel succes komend seizoen! De begeleiding van de andere jeugdteams in de onderbouw hopen we ook in te kunnen vullen zodra de teamindelingen bekend zijn.

Commissie Voetbalzaken Jeugd