Zaterdag 11 mei 2024
2e klasse H
Oost

“Nunspeet winnaar in doelpuntenfestival.”

Zaterdag jl. stond voor vv Nunspeet de uitwedstrijd tegen Fc Horst op het wedstrijdprogramma. Aangezien Fc Horst zich al veilig had gespeeld, stond er voor hun niets op het spel, terwijl Nunspeet nog steeds in de race voor de 2e Periodetitel is. Ten opzichte van de vorige wedstrijd was het basis team op 2 plaatsen gewijzigd. Enes Keklikoglu was vanwege zijn 5e gele kaart geschorst en Max Jansen kon vanwege zijn vorige week opgelopen blessure niet spelen. Zij werden vervangen door Fabian Zoet en Bram van de Worp.

In de 13e minuut opende de thuisploeg de score. Matijs Valstar werd door Ronald Lok in de diepte aangespeeld, waarna Valstar 2 Nunspeet verdedigers uitspeelde en vervolgens binnenschoot, 1-0. Twintig minuten later kwam Nunspeet door een doelpunt van Marijn Haze weer op gelijke hoogte. Op rechts werd Jonathan van ’t Hof aangespeeld door Fabian Zoet en na een één twee tussen van ’t Hof en Emiel Goud, kon van ’t Hof naar het strafschopgebied van Fc Horst oprukken. Zijn voorzet werd bij de 2e paal door Marijn Haze binnengeschoten, 1-1.

Vijf minuten voor rust moest Fc Horst na de tweede gele kaart voor Roy Kruse met 10 man verder. In de blessuretijd van de 1e helft leek Nunspeet met een voorsprong te kunnen gaan rusten. Het doelpunt van Asse Visscher werd echter vanwege buitenspel afgekeurd.

Na een uur spelen kwam Fc Horst wederom op voorsprong. Tim Schep scoorde uit een vrije trap op circa 25 meter van het doel, 2-1. Jonathan van ’t Hof was het die, 4 minuten later, de stand weer gelijk trok, 2-2. Fc Horst kwam in de 68e minuut weer op voorsprong. Na een overtreding van Jardi Niebeek scoorde Marvin Hanenberg uit de toegekende strafschop 3-2.

Lang kon de thuisploeg niet van de voorsprong genieten. Zes minuten later was het wederom Jonathan van ’t Hof die scoorde, 3-3. Tien minuten voor tijd was het Adi Draganovic die na een vrije trap verwoestend uithaalde en de bal strak in de kruising schoot 3-4. In de extra tijd van de tweede helft was het Jonathan van ’t Hof die zijn derde doelpunt van de middag scoorde, 3-5.

Trainer Werner Pluim maakte na afloop van de wedstrijd de complimenten aan zijn team. “Ik ben echt blij met de veerkracht die we hebben getoond. Op voorhand werd gezegd dat het makkelijk zou worden, omdat Fc Horst nergens meer voor speelt. Maar zij hebben een jonge ambitieuze groep die er echt nog wat van willen maken. Voor mijn groep was dit duel een mooi leermoment, we moeten het echt zelf steeds doen.“

A.s zaterdag 18 mei speelt Nunspeet op Sportpark De Wiltsangh tegen IJVVV. Aanvang 14:30 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Fabian Zoet [Reijer Roelofsen], Andrew Galea, Hermen Dam, Jonathan van ’t Hof, Emiel Goud, Asse Visscher , Marijn Haze, Noa Mulder, Bram van de Worp en Adi Draganovic

Opstelling Fc Horst:
Christian Schoonhoven, Jarno van Willigen [Jeroen Buitenhuis], Mark van den Bosch, Matijs Valstar, Tim Schep [Kevin Schut], Roy Kruse, Bas van den Berg, Ronald Lok [Marvin Hanenberg], Melle van Scherpenzeel, Tim Crama en Jeffrey den Besten [Nick Kuypers]

Scoreverloop:
13e min. 1-0 Matijs Valstar