Zaterdag 18 mei 2024
2e klasse H
Oost

“Nunspeet slaat weer in de slotminuten toe.”

Net als in de thuiswedstrijd tegen DOS Kampen wist Nunspeet zaterdag jl. in de slotminuten de overwinning weer over de streep te trekken.

Al in de 3e minuut kwam Nunspeet via een doelpunt van Asse Visscher op voorsprong. Een pass van Adi Draganovic bereikte Emiel Goud, die vervolgens de geheel vrijstaande Visscher in staat stelde te scoren. Tien minuten later was het Kelvin Groothand die na een voorzet van Jorian Wellenberg IJVV weer op gelijk hoogte bracht.

Acht minuten voor rust was het Jonathan van ’t Hof die uit een diepte-pass van Bram van de Worp Nunspeet weer op voorsprong zette, 2-1. Wat tevens de ruststand was.

In de 53e minuut was het Luc Kalter die IJVV, nadat hij zich van diverse Nunspeet had ontdaan, de gelijkmaker scoorde, 2-2.

Een minuut voor het einde van de reguliere speeltijd was het Jonathan van ’t Hof die voor Nunspeet scoorde. Een pass van Draganovic bereikte Fabian Zoet die de bal op Reijer Roelofsen inspeelde. Waarna van ‘t Hof de van de voet van Roelofsen springende bal binnen wist te schieten.

In de vierde minuut van de extra tijd was het Marijn Haze die de 4-2 scoorde. Nadat Van ’t Hof zich op de achterlijn van een tegenstander wist te ontdoen, werd zijn pass bij de tweede paal door Haze binnen geschoten.

Na afloop van de wedstrijd werd er afscheid genomen van de vertrekkende Reijer Roelofsen, Mustafa Kalkan, Nick Grootkarzijn en Dylan Liewerink alsmede assistent-scheidsrechter Jaap Frens.

A.s. zaterdag 25 mei speelt Nunspeet in Hierden tegen de kersverse kampioen vv Hierden. Aanvang 15:00 uur. Met nog één reguliere competitiewedstrijd te spelen staat Nunspeet in de tweede periode met 1 punt achter DOS Kampen.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Hermen Dam, Jonathan van ’t Hof, Bram van de Worp [68e min. Fabian Zoet], Emiel Goud, Asse Visscher [82e min Reijer Roelofsen], Marijn Haze, Noa Mulder en Adi Draganovic

Opstelling IJVV:
Roy van Dijk, Jorian Wellenberg [84e min. Dani Snippe], Niels van Dijk [41e min. Adir Sasso], Mano Dokter, Martijn de Kleine, Robert Dekker, Luc Kalter, Jordy Rigterink [59e min. Job van den Berg], Jarein Schepers, Bas Broekhuizen en Kelvin Groothand

Scoreverloop:
3e min. 1-0 Asse Visscher
13e min. 1-1 Kelvin Groothand
37e min. 2-1 Jonathan van ’t Hof
53e min. 2-2 Luc Kalter
89e min. 3-2 Jonathan van ’t Hof
90e min.+4 4-2 Marijn Haze

Gele kaart:
vv Nunspeet:
Jonathan van ’t Hof en Andrew Galea
IJVV: Jorian Wellenberg, Niels van Dijk en Martijn de Kleine

Rode kaart:
vv Nunspeet:

IJVV:

Scheidsrechter: de heer B. Leeflang
Assistent-scheidsrechters: de heren J. Frens en E. Uit de Fles

Klik hier voor de samenvatting [opname&montage Cor Fidder]
Klik hier voor de nabeschouwing van Fred Pieterson met trainer Werner Pluim [opname Cor Fidder]
Klik hier voor de huldiging van Jonathan van ’t Hof als Man of the Match [opname Cor Fidder]

Na afloop van de wedstrijd kreeg Jonathan van ’t Hof voor zijn hattrick, vorige week, tegen Fc Horst uit handen van Betty Wieteler, secretaris SSVN, een vv Nunspeet bal overhandigd.