We zitten in de laatste weken van het voetbalseizoen ’23-’24. Voor de meeste teams zit de competitie erop en staan er enkel nog wat toernooien op het programma. In Nunspeet zelf wordt op 14 en 15 juni nog het schitterende Jumbo toernooi georganiseerd, waarna het voor de meeste teams echt vakantie is.

Voor het eerste elftal is het na afgelopen zaterdag ook afgelopen dit seizoen. We waren heel dicht bij een plekje in de nacompetitie voor promotie, maar kwamen helaas net te kort.
We hebben onze sportieve doelstelling niet weten te halen, maar kijken desondanks terug op een mooi jaar waarbij we als team een enorme groei hebben doorgemaakt. Hiermee hebben we een goede basis gelegd om in het nieuwe seizoen alsnog onze doelstelling te halen.

Graag wil ik langs deze weg iedereen bedanken die op wat voor manier dan ook betrokken is geweest bij het eerste elftal dit seizoen. In eerste instantie heb ik het dan natuurlijk over de staf en spelers waar ik mee heb mogen werken. Ik kan als trainer erg veeleisend zijn en vraag veel tijd en inzet van de mensen om me heen. Heel vaak kreeg ik er juist heel veel energie voor terug en dat is niet vanzelfsprekend. We komen van ver, hebben keihard gewerkt, mooie herinneringen gemaakt en veel gelachen. We zijn enorm gegroeid. Het motiveert enorm om er ook volgend jaar weer samen voor te gaan. Dank!

Er zijn uiteraard nog heel veel meer mensen om te bedanken na een voetbaljaar. Dagelijks wordt er door diverse mensen veel werk verricht om überhaupt voetballen mogelijk te maken bij onze mooie vereniging. En ongetwijfeld zal ik mensen vergeten, maar de onderhoudsgroep, materiaalmensen, het wedstrijdsecretariaat, mensen in de bestuurskamer of businessruimte, de mensen die alles voor de Pupil van de Week organiseren, het kantinepersoneel, het mediateam, jeugdzaken, de activiteitencommissie, commissie lief en leed, het stichtingsbestuur, sponsorcommissie, het dagelijkse bestuur, de technische commissie, trainers, leiders en verzorgers van andere seniorenteams en juniorenteams, en natuurlijk onze sponsoren en supporters en alle andere vrijwilligers zijn gedurende een heel seizoen actief. Samen vormen we een vereniging en voetballen is hetgeen wat ons bindt.

In goede tijden met veel winstpartijen en titels gaat dit vaak vanzelf en voelen we die verbinding allemaal. We gaan er met z’n allen voor en lopen over van energie. In mindere tijden zien we die verbinding vaak ook snel afnemen en kost het voor eenieder veel moeite om vol te houden en stimuleren we elkaar minder. Ook de steun en het vertrouwen rondom een eerste elftal wordt beetje bij beetje minder en staf en spelers voelen dat ook. Wijzen naar anderen is wat dat betreft makkelijk, maar eerst naar jezelf kijken is vaak beter. Alles winnen is helaas een utopie en van tijdelijke aard, maar wat kan ik als trainer, samen met mijn staf en spelersgroep dan doen om dit toch te laten groeien?

We hebben dit jaar met de staf en spelers geprobeerd iets met elkaar neer te zetten en uit te stralen wat leidt tot verbinding in de vereniging. Hoe kunnen we naast hard werken en presteren op het veld, als eerste elftal iets terug doen voor de vereniging.

Het begint bij iets terugdoen voor de jeugd. We hebben clinics gegeven, teams getraind, als scheidsrechter gefungeerd en met hulp van een groepje enthousiaste supporters en sponsors mogelijk gemaakt dat er een bus beschikbaar was voor de jeugd om te komen kijken. Verder hebben we als selectie geholpen bij het Slim Solar toernooi door wedstrijden te fluiten en achter de bar te staan. We hebben het enthousiasme van de jeugd rondom wedstrijden van het eerste elftal zien toenemen. En met hun ook de ouders, familieleden en jeugdtrainers. Ook de verbinding met de oudere jeugd en andere seniorenteams nam toe en doelpunten werden samen gevierd. En dan nog steeds hebben we heel veel dingen laten liggen of niet goed gedaan.
We zijn in ieder geval heel erg blij met het toenemende enthousiasme en de steun hebben we zeker na de winterstop nadrukkelijk gevoeld. Hopelijk hebben jullie dit terug kunnen zien op het veld. Langs deze weg in ieder geval aan eenieder heel veel dank!

In het komende seizoen viert de club haar 100 jarig jubileum. Wij zullen ons als staf en spelers van de eerste selectie ten volle in blijven zetten voor het optimale resultaat, maar zeker ook voor het verengingsleven. Laten we samen keihard werken aan een jaar om nooit te vergeten!

Voor nu wens ik iedereen alvast een hele fijne vakantie toe.

Werner Pluim
Hoofdtrainer vv Nunspeet