Zaterdag 25 mei 2024
2e klasse H
Oost

“Het seizoen zit erop.”

In de laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2023-2024 moest Nunspeet aantreden tegen vv Hierden, de kersverse kampioen van de 2e klasse H Oost. Nunspeet was nog in de race voor de 2e periode. Voor de 2e periode zou DOS Kampen echter gelijk moeten spelen of verliezen en diende Nunspeet zelf te winnen.

Voor aanvang van de wedstrijd vormden de spelers en technische staf van Nunspeet een erehaag voor kampioen vv Hierden. Vanaf het begin van de wedstrijd ging Nunspeet voortvarend van start. Hetgeen resulteerde in doelpunt van Asse Visscher in de 2e min.

Vijfentwintig minuten later had, de laatste wedstrijden regelmatig scorende Martijn Haze, de uitgelezen kans om Nunspeet op een 0-2 voorsprong te brengen. Hij zag zijn schot echter door doelman Wouter Polhoud tot corner te verwerken.

In de 31e minuut zorgde een blunder er voor dat Dani Cloteda in balbezit kwam en Paul van Prehn in staat stelde de gelijkmaker te scoren. Hierna volgde aan een zijlijn een opstootje, waarbij Adi Draganovic een rode kaart kreeg. En scheidsrechter Groothuismink tot een afkoelingsperiode besloot.

Na de hervatting was het wederom Paul van Prehn die scoorde. Uit een voorzet vanaf links kopte hij de 2-1 binnen.

In de tweede helft ging Nunspeet volop in de aanval om de gelijkmaker te scoren. Ondanks diverse mogelijkheden konden deze niet doeltreffend afgerond worden. Ook Hierden kreeg nog kansen om de score uit te breiden, maar ook zij kwamen niet meer tot scoren.

Door dit resultaat is het seizoen 2023-2024 voor Nunspeet afgelopen. A.s. donderdag 31 mei staat op Sportpark De Wiltsangh om 20:00 uur de afscheidswedstrijd van Frank Bronkhorst op het programma.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea [76e min Ruben Kappers], Hermen Dam, Fabian Zoet [46e min. Reijer Roelofsen], Jonathan van ’t Hof, Bram van de Worp, Emiel Goud, Asse Visscher [76e min. Mustafa Kalkan], Marijn Haze [72e min. Marnix Tissingh] en Adi Draganovic

Opstelling vv Hierden:
Wouter Polhoud, Casper Krop, Ewout Mulder, Sander Nieuwhof [66e min. Rik Vermeij], Jan-Jurien Hop, Stefan Jansen [88e min. Rik Boonen], Paul van Prehn [88e min. Lars van Wetering], Mark Bottenheft, Dani Cloteda [66e min. Ibrahim Stitou], Gertjan v/d Ham [66e min. Andrew Schaftenaar] en Ryan Bons.

Scoreverloop:
2e min. 0-1 Asse Visscher