Golfevent SSVN en strijd om de Carlie Schipperbokaal als opening nieuwe seizoen 2024-2025.

Al diverse jaren is het gebruikelijk dat de leden van de Businessclub en vv Nunspeet het voetbalseizoen openen bij de Nunspeetse Golfbaan Het Rijk van Nunspeet. Donderdag 26 september jl. waren er totaal 42 personen die daar elkaar weer ontmoeten te weten 32 golfers, 5 personen voor de clinic en 5 personen die kwamen borrelen en eten.

Door het plotseling overlijden in 2023 van de organisator Carlie Schipper is besloten als eerbetoon de “Carlie Schipper wisselbokaal” elk jaar beschikbaar te stellen voor de beste golfer. Deze staat in het businesshome als herinnering aan Carlie.

De golfers werden om 13 uur ontvangen met koffie en heerlijke appeltaart en welkom geheten door de secretaris businessclub Betty Wieteler-Bruijnes

Zij deden mee aan een 9 hole wedstrijd – Lus Noord. Het weer was dreigend, maar alleen de laatste groepen hadden een klein buitje.

Gelukkig kon de golfclinic ook weer doorgaan, helaas waren er daar op het laatste moment 5 afzeggingen. Toch bleek het een groot succes want de overgebleven deelnemers kregen bijna privéles.

Inmiddels hadden de businessleden die na de wedstrijd zouden komen zich ook bij de groep aangesloten. Na de wedstrijd was er een gezellig samenzijn met heerlijke hapjes en drankjes,
Betty bedankte daarna Herman van Gemert weer voor zijn hulp bij deze middag en overhandigde een bon.

Anneke Schipper en Frits Diepenbroek (winnaar vorig jaar) overhandigde de bokaal aan de winnaar Arjen ten Brink van deze dag. “Carlie was altijd mijn mentor en voorbeeld. Hij was zeer verrast, vond het een eer en was trots, dat hij deze wisselbokaal mocht winnen”

Prijswinnaars:

1e prijs en de Carlie Schipper wisselbokaal:Arjen ten Brink
winnaar de longest damesPetra ten Hove
winnaar de longest herenGerard van ‘t Slot
winnaar de nearyWim Prins

Zij kregen een leuk prijsje uitgereikt, beschikbaar gesteld door Herman van Gemert.

Ook een boeket bloemen was er voor Wim Prins, jarenlang al businesslid en trouw deelnemer elk jaar aan dit Golfevent. Zijn bedrijf Prins Bouw bv ’t Harde bestaat dit jaar net als de vv Nunspeet ook 100 jaar. Extra reden om hem ook te feliciteren en Wim kon dit waarderen.

Daarna kon men gebruik maken van een heerlijk etentje en kunnen we weer terugkijken op een zeer geslaagde en gezellige middag/avond.

De datum voor het volgende golfevent staat al gereserveerd voor donderdag 11 september 2025, dus noteer deze datum al in de agenda.

Betty Wieteler,
Secretaris SSVN