“Weer een solide overwinning van onze Vrouwen 1.”

Zaterdag stond er weer een thuiswedstrijd voor ons op het programma. Dit keer was het weer een weerzien met de meiden van IJVV Vr2. Alleen was hun team redelijk op de schop gegaan en zou er halverwege de wedstrijd nog wat versterking van hun MO-20 afreizen naar Nunspeet. Er stonden voor deze zaterdag 6 wedstrijden gepland, maar uiteindelijk gingen er maar 4 door sommige teams hebben nog moeite met het vullen van hun teams en andere zaken. Maar goed Arjan en Erik hadden 15 meiden opgeroepen voor deze wedstrijd en de woensdagavond training was druk bezocht en werd er door materiaalman Gerrit 8 nieuwe ballen aan Arjan meegegeven die ook iets lichter waren dan onze huidige ballen die te zwaar bleken te zijn. Tijdens de training werd er extra aandacht gegeven aan het nemen van corners. Vanaf nu gaan als er de ruimte is onze wedstrijdbesprekingen plaats vinden in de ruimtes naast de ontvangstkamer, zoals ook vandaag het geval was en Arjan op het magneetbord ons strijdplan en opstelling bekend maakte.

1e helft:
Voorafgaand aan de aftrap werd scheidsrechter Dennis door Esmee in het zonnetje gezet met een doos Merci en later vanuit de vereniging kreeg Dennis nog een aardigheidje aangeboden, want het was vandaag de dag van de scheidsrechter.

Dennis legde de nieuwe sponsor bal van @Aquative B,V, uit Ermelo (nu wel met het juiste gewicht en de juiste bar aan lucht in de bal) op de middenstip en zette de wedstrijd in gang. Met in de voorhoede Sarah, Belle en Ilse en daarachter Lisa, Danielle, Romee en dan in achterhoede Jennifer, Esmee, Sanne, Anke en dan onze betrouwbare sluitpost Silia, maar binnen 5 minuten kon Arjan al een nieuwe wissel toepassen Nine erin en Ilse eruit, die een lange sanitaire stop moest maken om vervolgens de 1e helft vanaf de bank te gaan bekijken. Nine koud in het veld werd door Danielle via een strakke pass weggestuurd en scoorde met een lobje over de keepster de 1-0. Na een kwartier spelen gaf Romee de bal aan Belle, die de bal in 1 keer op doel schoot en via binnenkant paal over de doellijn rolde 2-0. Nunspeet bleef rustig rond tikken en wachtte op de kansen die er zeker nog wel kwamen. Zeker met dit mooie en verzorgde voetbal wat ze lieten zien in deze fase van de wedstrijd, want in de 22e min. schoot Esmee via de rug van een verdedigster de 3-0 binnen en in de 25e min gaf Jennifer de bal mee aan Nine, die na een goede aanname de bal tegen de touwen schoot. Na een half uur spelen dacht Lisa ik neem de bal in 1 keer op mijn slof en zo scoorde ze alweer voor de blauw gelen haar 2e doelpunt van dit seizoen 5-0. Vlak voor rust lette Belle goed op en onderschepte zij de bal en bracht de ruststand op een comfortabele 6-0. Op naar de thee en op naar de samenvatting van de 1e helft van Arjan en die was kort en krachtig goed bezig en in de 2e helft gewoon door drukken.

2e helft:
Belle en de moegestreden Anke, die de eerste helft veel ruimte kreeg op links en vaak voorin te vinden was en zelfs nog een voorzet gaf die helaas geen doel trof, eruit en Melissa en de leeggelopen Ilse er weer in. Maar Ilse haalde het einde van de wedstrijd niet en moest even later ziek van het veld af. Maar we hadden Lotte v/d K nog op de bank zitten met weer een verstandskies minder in haar gebit en een dikke wang, maar Lotte wilde gewoon spelen dus zij het veld in. Het spel van de blauw gelen was niet zo goed meer als in de 1e helft en gingen mee in de malaise van de tegenstander en Silia moest een paar keer redding brengen. Gelukkig had Danielle een goede vrije trap in huis, die door Romee binnen werd gekopt 7-0. Een kwartier voor tijd liep Jennifer goed door, haalde bijna de achterlijn zette voor en scoorde Romee de 8-0. Vlak voor tijd ging Sanne door haar enkels en kwam Nine er weer in en mochten Anke en Belle de laatste minuten ook nog volmaken. Nine zette Nunspeet vlak voor tijd op een eindstand van 9-0. Door weer een mooi bekeken schot op doel. Lotte Dijkman bleef deze wedstrijd op de bank vanwege haar knie en Dyone mocht deze wedstrijd weer vlaggen. Danae, Daimy en Estelle waren afwezig.
Zeker in de 1e helft goed en mooi voetbal later meer strijd. Meiden weer een goed resultaat en op naar volgende week. Supporters bedankt voor jullie komst en hopelijk tot in Oosterwolde.

Volgende wedstrijd: Zaterdag 12 oktober 12:00 uur VSCO 61 Vr1 – Nunspeet Vr1

Doelpuntermakers: