Onze derde wedstrijd van de Walking Footballers vv Nunspeet is gespeeld op vrijdag 6 mei tegen SDC Putten, aanvang om 14:00 uur. Nadat we in oktober 2021 tegen de Old-stars van vv ‘t Harde hadden gespeeld (6-8 verloren), waren op uitnodiging van Old-stars vv Huizen aldaar te gast op woensdagmorgen 30 maart 2022 (6-9 verloren).

Nu hadden we een thuiswedstrijd op de Wiltsangh en 8 spelers hadden zich aangemeld om een wedstrijdje te spelen, Evert V., Evert van S. Henny, Rob, Wim, Rien, Piet en Hans. o.l.v..: trainer/coach en scheidsrechter Peter Beek. Trainer/Coach Andre Versteeg kon helaas niet aanwezig zijn, weekendje Liverpool.

Nog even in de kleedkamer de tactiek doorgenomen en ieder voor zich een warming-up gedaan in een fijn temperatuurtje om een wedstrijdje te spelen. Voordat de wedstrijd begon eerste nog even een fotootje, SDCP hadden nieuwe tenues ontvangen van de sponsor, misschien krijgen we foto’s nog?

Na het fluitsignaal kwam Nunspeet goed uit de startblokken en scoorde Hans van de Bunte 1-0, door goed combinatiespel liep Nunspeet al snel uit naar 3-0 door doelpunten van Wim Drost en Hans van de Bunte. SDCP deed wat terug door 3-1 te scoren, door twee persoonlijke fouten, het verspelen van de bal vlak voor het doel en verkeerde inspeelpass, scoorden de Puttenaren tweemaal en kwamen terug tot 3-2. Maar nog voor rust nam Nunspeet meer afstand door 6x achter elkaar te scoren, doelpuntenmakers: Hans van de Bunte (3x), Evert Vierhout (2x) en Rob Bakker 1x, ruststand 9-3 voor Nunspeet:. Wij dachten al aan een walk-over!!

Na rust waren we het eventjes helemaal kwijt net als tegen Huizen, daar kwam bij, dat Piet Begeman en Evert van ’t Slot niet verder konden spelen door resp. knie en bovenbeen blessures, dus stonden we weer met 6 spelers in het veld, zonder wissels, daarnaast begon SDCP beter te spelen en combineerde beter en kwamen zo terug tot; 9-7, scoorde 4x achtereen, de vermoeidheid bij Nunspeet begon parten te spelen. Toch wist Nunspeet nog 3x het net te vinden, door doelpunten van Hans van de Bunte en Wim Drost, zo werd de eindstand bepaald op 12-7 voor Nunspeet, dus eentje meer dan al eerder was vermeld. Na 2 nederlagen, nu een duidelijke overwinning. Klasse heren!!!!.

De man van de wedstrijd was, Hans van de Bunte met 7 doelpunten, toch moeten we bespreken misschien volgende keer minimaal 4 wissels mee te nemen en met 10 spelers en coach/begeleider en scheidsrechter.

Na afloop nog even gezellig nagepraat met spelers van WF Putten, onder het genot van een drankje. Ik denk dat een ieder tevreden huiswaarts is gekeerd en diegenen die voor het eerst mee hebben gedaan, enthousiast zijn geworden om vaker een wedstrijdje te spelen.

Elke vrijdagmiddag komen we als Old stars samen op de Wiltsangh, aanvang 13:30 uur om te trainen en onderling partijtje te spelen, alle 60-plussers die belangstelling hebben, zijn welkom om een keer mee te doen met ons team en uitproberen of het wat voor je is (dames en heren).

Met vriendelijke groet,
Peter Beek