Het bestuur wil graag de aandacht vragen voor het gebruik van alcohol onder de 18 jaar. Aanleiding was het gebruik door – of het verstrekken van alcoholische drank aan jeugdleden.

In het beleid zijn wij heel duidelijk. Zoals de wet ons voorschrijft, mag er alleen alcoholische drank worden verkocht aan personen van 18 jaar en ouder. Verder is er een convenant met de gemeente Nunspeet waarin de sportverenigingen de regels nog hebben aangescherpt en is er ook een club specifiek Bestuursregelement en een Gedragscode vv Nunspeet.

In ons huishoudelijke regelement, vastgesteld tijdens de Algemene Leden Vergadering (ALV) op 30 november 2015, wordt omschreven en benoemd wat dat betekent binnen de vereniging.

Zo staat er dat het op het sportpark niet is toegestaan om zelf meegebrachte alcoholhoudende drank te gebruiken. Op het sportpark wordt geen sterke drank genuttigd of verstrekt en zal geen drank geschonken worden aan jeugd tot 18 jaar. Ook niet aan teams waarin sommige jongeren wel en andere jongeren geen 18 jaar zijn. (denk hierbij met name aan de O19 junioren) Personen boven de 18 jaar die alcohol verstrekken aan jeugd onder de 18 jaar worden hierop aangesproken en kunnen bij herhaling worden verwijderd van het sportpark. Door de gemeente Nunspeet is aangegeven dat door de BOA (Buitengewoon Opsporing Ambtenaar) wordt gecontroleerd. Eventuele hieruit voortvloeiende opgelegde boetes worden aan de desbetreffende individuele leden doorberekend. Ook het bestuur is bij overtreding bevoegd om leden te berispen, te schorsen of te royeren.

Voor de volledige beschrijving klik hier.

Met vriendelijke groet,

Ingmar de Vrieze