Vrijdag 3 juli was het dan eindelijk zover. Tot aan deze week mochten er vanwege de gestelde corona-maatregelen nog geen partijspelletjes worden gespeeld.

In de afgelopen weken hebben de mannen, onder leiding van Werner Pluim (Spil.world), gewerkt aan een stukje uithoudingsvermogen, maar vooral coördinatieve vaardigheden. Mooi om te zien hoe de mannen met veel plezier de trainingen afwerkten en het vertrouwen in hun lijf terugvonden.

Vandaag mochten we dan eindelijk gaan starten met het echte werk. Een wedstrijd!

Vooraf werden alle regels samen nog eens grondig doorgenomen en al snel zou blijken dat de verleiding om te gaan rennen toch nog steeds wel erg groot is.

Het Walking Football vraagt om denkwerk en anders bewegen en is juist daarom zo’n geweldig mooi middel om lichaam en geest weer te prikkelen.

Er waren dit keer zelfs een handjevol supporters naar de Wiltsangh gekomen om hun man, vader of opa aan te moedigen en er was zelfs een spandoek gemaakt. Wat geweldig mooi!

Helaas is er nu een zomerstop, maar in september zullen de trainingen weer hervatten. We hopen dat er in de zomer nog veel meer aanmeldingen bij gaan komen.

Meldt u vrijblijvend aan op het email-adres: lidmaatschap@vvnunspeet.nl (Dit email-adres suggereert een “lidmaatschap” maar dat is (nog) niet van toepassing!). Ook “ooit-voetballers” van andere verenigingen dan de vv Nunspeet zijn uiteraard van harte welkom!!!.

Klik hier voor de tien Gouden regels van OldStars Walking Football

De trainingen worden verzorgd door:

SPIL.world
Munnik 15