Zaterdagmorgen 24 juni 2023 vertrokken wij met goede moed naar het toernooi voor Walking Football bij de voetbalvereniging VVOG te Harderwijk. We hadden 9 enthousiaste spelers bereid gevonden, ondanks de hitte, om te strijden op de cup met de grote oren. Aangekomen in Harderwijk na de aanmelding bij de organisatie, hebben we ons omgekleed in het prachtige tenue en na de “warming-up” was het om 13:00 uur eindelijk zover dat we onze 1e wedstrijd mochten spelen.

SV Huizen was de eerste tegenstander en dit zestal, werd door ons volledig van de mat gespeeld en na 13 minuten was de eindstand 4-0, een hoopvol begin.

De 2e wedstrijd was tegenstander VVOG en kwamen op een 1-0 voorsprong, die vlak voor het eindsignaal teniet werd gedaan door een tegengoal; 1-1,

De 3e wedstrijd was het sterke team van Brabant United/WillemII en werd helaas met 0-1 verloren, helaas terecht, de 4e wedstrijd speelden we tegen Feijenoord Oldstars, deze oudjes konden er ook wat van, toch konden we de wedstrijd met 0-0 afsluiten.

De warmte begon ons parten te spelen en hier en daar wat lichte blessures, maar we hadden nog zicht op de 3e plaats, dan moeten we de twee resterende wedstrijden winnen, onze volgende tegenstander waren het zestal van sv Laren99 – Old Blacks, die net onder ons stonden op dat moment, helaas werd deze wedstrijd met 0-2 verloren.

De laatste wedstrijd werd gespeeld tegen Maluku Tilburg, een sterke ploeg, die hadden nog kansen om de eerste plaats te veroveren, dan moesten ze van ons winnen. Het werd een spannende wedstrijd, misschien wel onze beste wedstrijd met de meeste kansen, we kwamen op 1-0 voorsprong en nog wel meerder kansen om de voorsprong uit te bouwen, maar 1 minuut voor tijd kregen we alsnog een doelpunt om de oren; 1-1.

Na een slopende middag en uitgeput reden we weer huiswaarts, zonder beker, omdat we van de zeven ploegen op de 5e plaats zijn geëindigd. Winnaar werd het sterke team van Brabant United/WillemII.

De volgende spelers hebben hieraan meegewerkt: Rob Bakker, Wim Kromhout, Hans van de Bunte, Rien Drost, Wout van de Elst, Gerrit ten Brink, Roelof Vis, Evert Vierhout en Peter Beek,

Ook waren aanwezig supporters om ons aan te moedigen: Luud Meeder, Andre van Dongen en Rinus Compier.

Mocht u zin hebben om op vrijdagmiddag ook een balletje te trappen, in eerste instantie geheel vrijblijvend, dan bent u (man/vrouw vanaf ongeveer 60 lentes jong) van harte welkom op het sportpark De Wiltsangh van de vv Nunspeet. Elke vrijdagmiddag vanaf 13.30 tot zolang de zon schijnt.