“Klinkende overwinning voor Vr1 10-1.”

Vandaag spelen we tegen Vr2 van DVS, na enig speurwerk van Sherlock Holms kwamen we achter de volgende feiten: DVS Vr 2 die het vorige seizoen weinig punten wist te pakken en veel speelsters af moest staan aan DVS Vr1 en het oudere zusje DVS Vr3 ( heel veel oud Vr1 speelsters) werd afgelopen seizoen kampioen in de 4e klasse en zoals we zien ook in dezelfde klasse zijn gebleven dus 2 teams van DVS 33 in onze competitie. Dus van enige onderschatting mag dus geen sprake zijn voor die 2 ploegen uit Ermelo.

Voor de wedstrijd werd het gehele team en staf op de foto gezet in hun nieuwe trainingstenue geschonken door Dennis Dijkman van Landstede Start College uit Zwolle/Harderwijk.

Nadat we een tijdje onze warming-up hadden gedaan op het lege veld 2 kwam Gerrit de materiaalman op ons afstappen met het verzoek om rap van het veld te gaan omdat er al een tijdje een hele kolonie rode mieren aan de onderkant van de grasmat waren gaan wonen en Arjan en Erik hier geen weet van wisten dus na de mierencontrole bij alles en iedereen verhuisden we naar veld 3 waar inmiddels een andere wedstrijd was afgelopen. In de kleedkamer een korte maar duidelijke speech van Arjan en dan op naar het strijdveld. Voor de aanvang van de wedstrijd werd er een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis van 2 oud leden van onze vereniging en aansluitend werd er stil gestaan bij de week van de scheidsrechter en werd Dennis in het zonnetje gezet door aanvoerster Esmee die hem namens het team een kadootje overhandigde, tegenwoordig moet je blij zijn dat er mensen zijn die op de zaterdag vrijwillig een wedstrijdje willen komen fluiten.

1e helft:
Om half twee zet DVS’33 de wedstrijd in gang en meteen werd duidelijk dat Nunspeet er zin in had veroverde de bal en binnen 1 minuut was daar het eerste schot van Danielle en met veel druk op de bal en felle strijd en balvast werd er goed gevoetbald maar in de 9e min was het toch DVS’33 dat door een kluts in de 5 meter gebied de bal achter Silia kreeg 0-1. Arjan en Erik maakten zich hier geen zorgen om we spelen goed dicteerde de wedstrijd en ze laten goed voetbal zien en zo dacht Ilse er ook over want na 58 sec trok zij de stand weer gelijk 1-1 na een kwartier spelen kwam Serena erin voor Anke en Nine voor Sarah. Na 20 minuten te hebben gevoetbald loopt Danielle met de bal aan de voet het hele veld over passt bij de 16 in op Belle die de blauw gelen op voorsprong schiet 2-1, even later probeert Danielle met haar zoveelste schot de keepster te verrassen en dat lukte bijna wat ze kreeg de bal niet klemvast zodat Belle in de rebound de 3-1 kon binnen tikken. Vlak voor tijd haalt Silia met een zweefduik nog een gevaarlijke voorzet uit de lucht en had de bal wel klemvast en dan komt de hattrick van Belle met een geweldige aanname en een prachtig diagonaal schot noteert zij de 4-1 op het aantekenvelletje van onze langsdelijnreporter neer.

In de rust gaf Arjan het team de complimenten voor het goede en verzorgde spel en dat het voor de beide coaches en supporters een mooie 1e helft was om naar te kijken ga zo door meiden. Gezien het spelbeeld van de 1e helft werd de vooraf afgesproken tactiek en wissels overboord gegooid en werd de rechter kant vervangen.

2e helft
Na het nuttigen van de ranja geregeld door Dyone ging onze voetbalshow op het veld weer verder en waar Arjan het vaak met de aanvalsters op de training overhad hoe ze moesten staan bij een corner kwam nu eindelijk goed uit de verf toen uit een corner van Nine de bal door Ilse goed werd aangenomen en de 5-1 een feit was dus eindelijk een keer gescoord uit een corner Klasse! Na een uur spelen werd Nine goed ingespeeld en speelt zich vervolgens tussen 2 verdedigers in mooi vrij legt de bal mooi terug op Ilse die de bal in het doel tikt 6-1 en een paar minuten later maakt Nine zelf de 7-1 en even later beland een afstandsschot van Esmee op de lat. Het gaat nu heel erg snel er wordt leuk gecombineerd in de driehoekjes mooie splijtende passes worden er gegeven en zoals Ilse het doet via een lange rush over het veld aangekomen in het strafschopgebied haar diagonaal schot beland dan voor de keepster langs in de verre hoek 8-1 en ook voor Ilse geldt dat ze de hattrick te pakken heeft.
Silia heeft deze helft haast niks te doen behalve dan een keer een hoge bal uit de lucht te pakken en houd haar doel in de 2e helft wel schoon. met nog een kwartier te gaan is er een onderschepping van Sarah die de bal op Nine tikt en in een kaats weer terug krijgt om vervolgens de bal in de verre kruising te krullen en zo haar 1e doelpunt voor Nunspeet maakt 9-1 en even later Belle de eindstand bepaalt. Eindstand: 10-1

Meiden een verdiende en klasse overwinning met goed voetbal op naar volgende week uit naar Nijkerk. En supporters bedankt voor jullie komst naar de Wiltsangh

Scoreverloop:
9e min 0-1
10e min 1-1 Ilse
20e min 2-1 Belle
22e min 3-1 Belle
43e min 4-1 Belle
51e min 5-1 Ilse
60e min 6-1 Ilse
63e min 7-1 Nine
65e min 8-1 Ilse