“Nunspeet Vr1 verliest, maar niet van zichzelf.”

Vandaag een heuse Randmeren derby de Nunspeetse vrouwen gaan op bezoek bij de nog ongeslagen vrouwen van Hierden dus dat beloofd een heus spektakel te gaan worden. Met 16 meiden gaan we dan op oorlogspad om het de vrouwen van Hierden heel moeilijk te maken om ongeslagen te blijven en dan na de wedstrijd is het hele team en staf uitgenodigd voor een hapje en een drankje in de bestuurskamer een leuk idee.

1e helft:
De eerste 20 minuten waren voor Hierden doordat onze dames ze veel ruimte gaven en er niet gelijk boven op zaten konden de tegenstanders vrij en blij combineren maar gelukkig was daar onze Keepster Silia die de ene kans na de andere kans van Hierden om zeep hielp door haar goede en soms prachtige reddingen (na 15 min Melissa erin voor Anke) maar in de 20e min kon Silia niet voorkomen dat de stand op 1-0 werd gezet. Nunspeet werd door het doelpunt wat wakker geschud en mede door de aanwijzingen van Arjan aan de zijlijn en kwam wat meer onder de druk van Hierden vandaan en ging Ilse met de bal richting doel maar stuitte op de goed uitgekomen keepster en was het daarna Danielle die haar schot op doel net voorlangs zag gaan en even later was het weer Danielle die naar voren ging en Belle inspeelde die vervolgens Nine in stelling bracht en die in een keer op doel schoot maar haar schot werd gepakt door de keepster en werd het aan de andere kant weer gevaarlijk maar Silia bracht weer redding. En dan op slag van rust ging Ilse er als een bezetene vandoor op naar het doel en beheerst verschalkt ze nu wel de keepster met een bekeken schot op doel. 45e min Ilse 1-1 en wat lekker om opslag van rust met 1-1 de kleedkamers op te zoeken.

2e helft:
En dan de tweede helft de tribunes zaten steeds voller en de sfeer was dan ook een sfeer van een derby en op het veld gingen beide teams dan ook voluit in de aanval, Ilse ging weer als van ouds voluit en haar schot ging dan ook huizenhoog over maar aan de andere kant verdedigen Lisa, Lotte, Melissa en Danae met z’n allen de 16 meter tot op de centimeter en Esmee was 1 linie naar voren geschoven naar de rechtshalf en Sarah maar de rechtsbuiten positie en Daimy en Nine naar de kant. Maar dan na bijna een uur gespeeld te hebben verliest Silia ongelukkig de controle over de bal en schiet Hierden de 2-1 in het doel maar dan gebeurt het Nunspeet laat het er niet bij zitten en stropen ze alle mouwen op en zetten ze met z’n alle de schouders er onder en ging Silia gewoon door met haar goede reddingen en zorgde dat we nog steeds in de race blijven voor minimaal een punt. Inmiddels was Lotte v/d K vanuit haar werk direct naar Hierden gekomen om in het laatste half uur nog mee te voetballen Lotte, Cheyenne en Nine het veld in en Sanne Ilse en Lisa eruit een echte slot offensief na een schot van Hierden op de paal gaat Nunspeet weer vol in de aanval met Danielle die Nine goed wegstuurde en die vervolgens rustig en beheerst de gelijkmaker binnen tikte 80e min Nine 2-2 daarna weer een aanval van Nunspeet en weer was het Danielle die naar voren ging en door 2 verdedigers in de tang werd genomen en naar de grond ging maar de scheids het voorval wegwuifde en hij de Nunspeetse storm affloot en in de tegenaanval de vrouwen uit Hierden in de 87e min de 3-2 aantekende en op de tribune als wat voor rood wit was uit hun dak gingen en wij met lege tasje erik naar de kleedkamer op zochten.

Meiden weer met z’n allen gestreden voor wat we waard zijn op achterstand gekomen terug geknokt en dat tot twee toe. Wij geven nooit op, alles gegeven en met z’n allen gestreden. Toppers en op naar volgende week.

En dan na de strijd met alle speelsters van Nunspeet en Hierden en staf en familie en vrienden een geslaagde samen zijn gehad in de bestuurskamer met een hapje en een drankje.

Scoreverloop:
15e min 1-0
45e min 1-1
58e min 2-1
80e min 2-2
87e min 3-2

Opstelling: Silia, Lisa, Lotte D, Esmee, Anke, Daimy, Daniëlle, Sanne, Nine, Belle en Ilse
Wissels: Cheyenne, Melissa, Lotte v/d K. en Danae
Geblesseerde: Dyonne