“Vandaag weer geen punten bijgeschreven.”

Vandaag geen Arjan want die had andere sportieve verplichtingen, maar dan hebben we altijd Erik nog die het debacle van onze vorige wedstrijd moet doen vergeten en het vizier op deze wedstrijd zette door een aantal oneliners. “We gaan er direct vol tegen aan. Direct er dicht op zitten, laat ze niet hun eigen spel spelen, altijd zorgen dat er 1 aanspeelbaar is, rust aan de bal en rustig rond spelen, hand naar achteren om de tegenstander van je af te houden en dit alles omvattend: Als wij aan de bal zijn kan de tegenstander niet gevaarlijk zijn.“ In de kleedkamer zaten ook de door Arjan opgetrommelde meiden van de MO-20, te weten: Kaydee, Liselotte en Maureen

1e helft
Op een zonnig hoofdveld werd er om 12:00 uur afgetrapt en al gauw bleek dat de Uddelaren aan de andere kant van de muur stiekem mee geluisterd hadden naar de oneliners van Coach Erik. Want zij gingen er vol in en zaten er dicht op en speelden hun eigen spel en waren rustig aan de bal, maar fysiek hard in het duel. Maar net zoals in Hierden kwam Nunspeet na 20 minuten voetballen wat meer onder de druk vandaan. Anke had, als van ouds, weer 20 minuten gestreden en werd vervangen door Jennifer. Er werden weer aanvallen opgezet en kwamen wat kleine kansjes voor ons, maar we werden niet erg gevaarlijk. Een kwartier voor de rust werd Belle het veld in gestuurd om een doelpunt te forceren en kwam Sarah naar de kant, maar helaas viel dat doelpunt niet. Ondertussen had de scheids ook nog even de tijd om nog in gesprek te gaan met onze altijd goed vlaggende Dennis over een voorval met een bal en een coach van Uddel op een witte zijlijn. Tussenstand: 0-0

2e helft
Door alle wedstrijdstress, alle blessure behandelingen door Anke, het gedoe langs de zijlijn met coaches en grensrechters was het voor onze langsdelijnreporter niet meer bij te houden wie er nou eruit ging of weer het veld in ging. Het begon dat Esmee op de bank bleef zitten en Maureen op de mid positie ging spelen en Kaydee in de spits aantrad en Liselotte op de rechtshalf kwam te staan. Het gehele MO20 trio was klaar om te laten zien dat ze dit niveau ook aan konden en naar later bleek streden ze gewoon met onze meiden mee voor elke meter voorwaarts. Wie ook altijd blijft meestrijden is de altijd paraat staande Silia die in de 1e helft al heel goed keepte en in de 2e helft een paar knappe en prachtige reddingen maakte dit hield Nunspeet op de been.

In de 70e min werd het dan toch 0-1 voor Prins Bernard na weer een snelle aanval. Nunspeet liet zich niet gek maken en ging vol in de aanval met Lotte v/d K. op rechtsbuiten (was er net uitgehaald maar kon er direct er weer in, maar niet op haar vertrouwde linkerkant). In het veld riepen ze dat Lotte van kant moest gaan wisselen, maar Erik dacht daar ff anders over. Wacht maar komt zo wel en het kwam ook zo: de gelijkmaker. Lotte v/d K had de bal op rechts bij de 16 en ala robben naar binnen trekken en dan verwoestend uithalen met haar linker 81e min 1-1. Hoe langer de wedstrijd duurde hoe meer blessure behandelingen en liep Anke zich het spreekwoordelijke snot voor de ogen en liep later ook Lisa mee om de geblesseerden van het veld af te krijgen, maar de tijd liep door en door, alleen bij Geert niet wat die drukte de pauze knop van zijn uurwerk bijna lam.

Inmiddels was het achter de dug-outs heel druk geworden de 1e teams van AGOVV en Nunspeet stonden zich met de technische staf en al met verbazing naar dit schouwspel te kijken, want de teller op de stopwatch van Erik stond al op de 97e min en de meiden waren met z’n allen aan het verdedigen voordat belangrijke ene punt. Maar kregen de ene naar de andere vrije trap rond de 16 tegen en moest de ene na de ander muur door Silia neergezet worden. In de 8e minuut van de blessuretijd werd dan toch de Nunspeetse muur door Uddel beslecht en werd de 1-2 er in gekruld.

Kaydee, Liselotte en Maureen bedankt voor jullie inzet en strijd.

Meiden weer verloren, dus rug rechten de wonden en blessures verzorgen en op naar volgende week. Supporters en mannen van Nunspeet 1 en AGOVV 1 bedankt voor jullie support en het lange wachten.

Scoreverloop:
70e min 0-1
81e min 1-1
90e + 8 min 1-2

Opstelling: Silia, Melissa, Esmee, Lotte D, Anke, Sanne, Danae, Lotte v/d K, Sarah, Ilse en Nine
Wissels: Belle, Jennifer, Kaydee, Maureen en Liselotte
Geblesseerde: Dyone en Lisa
Afwezig: Daimy, Cheyenne, Danielle en Serena

Scheidsrechter: Geert van Veen
Grensrechter: Dennis

Volgende wedstrijd: 18 november 14:30 uur veld 2 Nunspeet Vr1 – WWNA Vr1

Weer een verslag van jullie langsdelijnreporter Erik Kamp.

Fotograaf: Sabine