“En weer met lege handen de kleedkamer in.”

En weer is het weer hondeweer waar wij vandaag in gaan spelen alle buienradaren geef guur weer met veel regen maar gelukkig geen storm opkomst. De tegenstander is vandaag WWNA wat staat voor Wenum Wiesel Noord Apeldoorn een vereniging die zowel op zaterdag als zondag speelt. Hoe ze het doen, doen ze het, maar ze hebben tot nu toe nog maar 1 keer verloren dus van onderschatting geen sprake.

1e helft
Na de speech van Arjan waar in gehamerd werd op onze slechte eerste 20e minuten die moeten beter direct er vol in gaan, kort op de bal en van achteruit opbouwen. En zowaar……. Nunspeet heeft geluisterd het zijn de blauw gelen die de wedstrijd langzaam naar zich toetrekken en vaak via Anke met haar strakke passes de aanval opzette en Danielle die op het middenveld de bal controleerde en vandaar uit de voorhoede naar voren stuurde. En we kregen loon naar werken want in de 27e min werd er op links via Sanne en Belle een aanval opgezet en mede door het goed door lopen van Nine werd de 1-0 gescoord, maar het blijft oppassen voor de aanvallen van WWNA maar steeds weer was Silia alert en pakte de ene na de andere gevaarlijke ballen uit de lucht. In het laatste kwartier gebeurde er veel en golfde het spel heen en weer maar in de 33e min wist de tegenstander de achterlijn te halen speelde de bal voor het doel langs waar aan de andere kant een speelster vrij stond en tegendraads kon in schieten 1-1 vlak voor rust probeerde Danielle nog iets terug te doen maar zag haar schot voorlangs gaan, Op naar de warme thee en droge kleedkamer.

2e helft
In de rust werd gewisseld Sarah en Sanne eruit en Ilse en Daimy erin. Direct na de aftrap was Ilse direct gevaarlijk maar kwam niet tot scoren ook in de 2e helft werd er weer van beide kanten gestreden in het steeds maar slechter wordend weer en veld maar zelfs in deze weersomstandigheden stonden nog een 4 tal supporters in de stromende regen onder de paraplu of zelfs 1 in regenpak onze meiden aan te moedigen klasse hoor. Op de bank zat iedereen ingedoken onder een warme deken naar hun teamgenoten te kijken en te supporten maar het mocht deze middag ook niet zo zijn met nog een half uur te spelen drukte WWNA ons verder naar achteren en scoorden ze de 1-2 en werden er veel ballen op Sila afgevuurd die telkens weer paraat stond en ons redding bracht maar vlak voor tijd werd het zelfs nog 1-3 en stonden we weer met legen handen en zakken we in de stand van de competitie naar een 8e plaats.

Gelukkige voor Arjan en Erik kwamen de witte zakdoekjes nog niet te voorschijn dus weer de rug rechten en op naar volgende week. Voor deze wedstrijd geldt wel dat er geen slechte eerste 20 minuten waren want er werd vanaf het begint goed gevoetbald maar aan het einde kwam er toch weer vaak die lange bal.

Meiden goed gestreden in de stromende regen, modder en de gladde bladeren, misschien handig als we volgende week een bladblazer meenemen en dan kunnen we meteen onze eigen storm ermee aanwakkeren. Supporters bedankt en hopelijk tot beter weer en betere voetbal resultaten.

Scoreverloop:
27e min 1-0 Nine
33e min 1-1
70e min 1-2|
85e min 1-3

Opstelling: Silia, Melissa, Esmee, Lotte D, Anke, Lotte v/d K, Danielle, Sanne, Sarah, Belle en Nine
Wissels: Jennifer, Ilse, Daimy
Geblesseerd: Lisa en Dyone