“DVS ’33 Ermelo Vr3 een maatje te groot voor Nunspeet Vr1.”

Vandaag een midweekse wedstrijd uit naar Ermelo zonder Arjan maar wel met 17 fitte speelsters en de geblesseerde Dyone en Jennifer dus wissels zat. Lotte v/d Kolk zou wat later in de 2e helft aansluiten daar ze nog ff vast gehouden werd door een verlaat Sinterklaas bezoek. Na een gedegen warming-up werd de opstelling door Erik in rijmvorm bekend gemaakt en werden de 11 meiden het veld ingestuurd.

1e helft:
Vanaf het begin was het Nunspeet die goed uit de startblokken kwam en dit ook vasthield maar in de 6e min was het toch DVS dat de score opende nadat Silia de bal slecht had uitgeschoten 1-0 maar niet getreurd de dames van Nunspeet gingen gewoon door met hun spel en kwamen langzaam maar zeker wat vaker bij het doel van de tegenstander en kwam het ook tot wat kansjes via Nine en Belle en een afstandsschot van Danielle maar tot een doelpunt kwam het niet, in de 20e min ging Anke van het veld en kwam Serena erin en in de 30e min werd het dan toch 2-0 voor DVS eigenlijk tegen de verhouding in maar bij elke snelle aanval was het de nr 22 die overal langs glipte en gevaarlijk was, zo ook 5 minuten later toen ze weer via een counter ineens opdook voor Silia en de 3-0 aantekende. Intussen was Melissa in het veld gekomen voor Lisa. Voor Erik was het puzzelen geblazen om de snelle nr 22 van de goal te houden. Met een 3-0 achterstand zochten wij de kleedkamers op voor een lekkere warme beker thee en de tactiek van Erik voor de 2e helft.

Erik gaf nog maar eens aan dat het hele team goed speelde en vanaf het begin vol strijd en lef het gevecht waren aan gegaan tegen DVS Vr3 maar dat de nr 22 tot nu toe het verschil maakte met haar 3 doelpunten, dus in de 2e helft werd Esmee op de nr 22 gezet en moest ze haar overal op het veld volgen, en voor de rest vooral zo door gaan.

2e helft:
Zo gezegd, zo gedaan en ging Nunspeet gewoon door met goed voetbal van achteruit opbouwen en druk op de bal houden met Ilse voorin en Cheyenne op de rechtshalf en Esmee en Melissa die steeds kort op de nr 22 zaten wierp dit zijn vruchten af want erg gevaarlijk werd ze niet meer en konden wij wat meer concentreren op ons spel en opzoek naar ons 1e doelpunt maar dan was het toch weer die nr 22 die weer ineens opdook in het strafschop gebied en maakte ze haar 4e doelpunt en vond ze het prima zo en stapte ze van het veld af. Lotte v/d K was inmiddels door de zwarte pieten losgelaten en had zich al warm gelopen achter veld 5 Sarah eruit en Lotte erin nog meer druk en verse snelheid voorin. De kansen kwamen er eindelijk voor Ilse en voor Belle de ene raakt de paal de ander schiet voor langs of over maar als er tussen de palen geschoten wordt dan is het de keepster die de ene na de andere redding in huis had. Dan Lotte v/d K op links die een pass van Belle in de loop voor een leeg doel hoog overschoot. Maar dan in de 80e min was het Danielle die alle frustratie in haar schot propte en dan eindelijk haar eerste competitie doelpunt scoorde 4-1. Het spel ging weer verder met een scrimmage voor het doel van Nunspeet een hand, een lichaam, een been of voet of wat maar voor handen was werd gebruikt om een tegendoelpunt te voorkomen. Met nog 10 minuten te gaan kwam er een noodkreet van het veld dat Cheyenne op haar nieuwe positie total loss was en niet meer verder kon en vond Erik dat Lotte D wel voor haar de wedstrijd verder uit kon spelen maar die zat al lang en breed in haar trainingspak maar met wat geduld van de goed fluitende scheids kon Lotte na een paar minuten toch het veld in en kon Cheyenne bijkomen van haar avontuur op de linkshalf. DVS Vr3 had op het laatst toch het laatste woord en zette de eindstand op 5-1.

Meiden de eindstand zegt voor mij niks het is dat jullie met z’n allen als een team hebben gestreden en stonden jullie 90 minuten lang aan. Op naar de bekerwedstrijd uit tegen SV Epe Vr1

Scoreverloop:
6e min 1-0
30e min 2-0
35e min 3-0
63e min 4-0
80e min 4-1 Danielle
88e min 5-1

Opstelling: Silia, Lisa, Lotte D, Esmee, Anke, Daimy, Danielle, Sanne, Sarah, Belle en Nine
Wissels: Serena, Melissa, Danae, Ilse, Cheyenne en Lotte v/d K
Geblesseerd: Jennifer en Dyone