“Vrouwen 1 ligt uit de beker.”

Vandaag was het voor de dames van Nunspeet vroeg uit de veren voor onze bekerwedstrijd uit in Epe tegen de plaatselijke vrouwen 1. Een ploeg die in de 5e klasse ongeslagen bovenaan staat met 21 uit 7 dus van onderschatting kan en mag dus geen sprake zijn. Na een gedegen warming-up van speelsters en keepster werd de kleedkamer opgezocht en werd de opstelling bekend gemaakt, de tactiek besproken en onze speelwijze nog even aangehaald en het belang van deze wedstrijd.

1e helft:
Na een wat aftastend begin van beide ploegen was het Epe dat in de 4e minuut met een afstandsschot Nunspeet op een 1-0 achterstand zette even later herpakte onze dames zich en via Ilse die op links doorbrak kwam er van haar been een hard schot dat jammerlijk op de paal uiteen spatte. Nunspeet had het moeilijk hun spel te spelen en kreeg de wedstrijd niet onder controle en werd het veld te lang gemaakt waardoor de lange bal naar voren werd gespeeld. In de 26e min werd uit een voorzet van Epe de bal in het doel gewerkt en keken we binnen een half uur al tegen een 2-0 achterstand aan en 7 minuten later had het nog erger kunnen uitpakken als Lisa niet met een fabelachtige reactie en actie de bal niet bal de lijn had gehaald maar gelukkig deed zij dat wel en bleef het 2-0 er is nog steeds hoop.
Aan de andere kant was het Esmee die nu op de mid plek stond en een goede steekpass gaf op Nine die de bal aannam en haar schot geblokt zag worden door de keepster, even later was het Sanne die weg was van haar tegenstander en van afstand met een hoge bal over de keepster heen lobte maar zag haar kans op de paal uiteen spatten. In de 39e min wou Danae een bal uit een corner van Epe van het doel wegschieten maar belande de bal onfortuinlijk in eigen doel 3-0, vlak voor tijd was er weer een schot dat op de lat belandde en even later werd uit een corner nog een bal in een keer op de slof genomen maar belandde de bal naast het doel.

Op naar de kleedkamer daar haalde Arjan het nog maar eens aan maak het veld klein ga makkelijker voetballen gezien de aantal schoten van ons op de paal en lat zijn wij best gevaarlijk en hadden ook zomaar kunnen scoren met een beetje geluk dus gewoon doorgaan en onze kans komt nog wel.

2e helft:
Na een aantal wissels in de 1e helft door pijntjes hier en daar werd er in de rust ook nog door gewisseld en kwam iedereen van de bank ook in het veld en werd er weer gevoetbald Nunspeet had het achterin nu goed op orde maakte het speelveld wat kleiner en voerde de druk naar voren op maar alle schoten en kansen belandde veelal op de lat of op de paal en anders had de keepster de bal wel.
Ook tijdens de onderlinge inzet en duels viel bij Nunspeet de een na de ander speelster naar de grond of moest pijnlijk het veld verlaten zo ook werd het materiaal van Nunspeet niet ontzien en moest Anke met haar befaamde Duck-Tape de kickens en de zolen aan elkaar tapen. In de 66e min ging Belle neer in het strafschopgebied en ging de bal op de stip, Belle achter de bal en gaan maar helaas werd haar schot via een uitgestrekt been van de keepster naast het doel getikt, het zit ons dus ook niet mee vandaag.
Aan de andere kant stond Anke naar haar reparatie activiteiten koud in het veld en moest ze via een correcte sliding op de bal aan de noodrem trekken maar kon zo niet voorkomen dat de bal via een andere speelster de bal toch achter Silia belandde 4-0. Hield de pech voor ons dan nooit op? nee hoor, weer toonde Nunspeet veerkracht en weer kwamen we tot aanvallen toe en tikte Nine in de 86e min de 4-1 binnen, de ban was gebroken maar hadden we nog tijd genoeg, maar het ging nu rap want Ilse maakte 2 minuten later de 4-2 en niet veel later belandde een mooie lob van Daimy net over het doel, maar het was te laat te veel pech en weinig geluk ons beker avontuur zat erop en kunnen we gaan focussen op de competitie want met afdwingen van meer geluk, met het bundelen van onze kwaliteiten in ons hechte team en met onze strijd en inzet kunnen we nog ver komen en : ons motto geef nooit op en alles geven voor dat ene doel…….

Meiden weer gestreden en niet opgegeven nu met opgeheven hoofden de winterstop in en dan in 2024 ons gaan richten op de 2e competitiehelft.

Prettige feestdagen en een gezond en goed sportief 2024.

Scoreverloop:
4e min 1-0
26e min 2-0
40e min 3-0
82e min 4-0
86e min 4-1 Nine
88e min 4-2 Ilse

Opstelling: Silia, Lisa, Lotte D, Esmee, Anke, Daimy, Danae, Sanne, Nine, Belle en Ilse
Wissels: Sarah, Melissa, Serena, Ilse en Cheyenne
Geblesseerden: Jennifer, Dyone en Danielle