Vandaag een oefenwedstrijd in Oosterwolde werd om 12:00 uur werd afgetrapt op het hoofdveld dat tijdens onze warming-up nog sneeuw en ijsvrij werd gemaakt door het onderhoudsteam van vrijwilligers. In de kleedkamer werd door Arjan nog even uitgelegd wat de bedoeling was van deze wedstrijd. Het rustig rondspelen van de bal niet snel met de lange bal naar voren gaan, maar rustig de kat uit de boom kijken. In Oosterwolde wordt dat rustig de gele Kanaries uit de boom kijken en dan met een splijtende passe de voorhoede wegsturen. Bij sommige was de winterslaap nog niet geheel uit hun ogen gewreven en bleek dat Arjan en Erik zonder ballen op stap waren gegaan dus werden er ballen geleend van onze tegenstander en konden onze meiden zich lekker warm draaien voor de wedstrijd. In de winterstop waren menig kicksen met loshangende zolen kapotte hakken en flappen en vastgeplakte ducktape vervangen door nieuwe flitsende voetbalschoenen en nu maar hopen dat ze tijdens de trainingen goed waren ingeschoten.

1e helft:
Voor een volgepakte tribune werd er op een koud en ijzig veld afgetrapt en werd er rustig rond gespeeld en afgetast hoe de tegenstander ervoor stond qua voetballende kwaliteiten en was het Esmee die alle hens aan dek moest zetten om haar tegenstander niet tot een gevaarlijk schot te laten komen maar een sliding zat er niet in de kwam wel dat schot maar Silia voorkwam met een goede redding een tegengoal het aftasten was geweest en na na 20 minuten kwam het spel echt los met kansen over en weer en in de 21e min was het Nine die de achterlijn wist te halen terug legde op Belle en die vervolgens verwoestend overschoot even later ga Sanne een slijtende passe op Belle die wilde de op bal op Nine leggen maar kreeg de hoge bal zelf weer terug en schoot vervolgens hard op de 2e paal zo in de handen van de keepster en even later probeerde Melissa het is met een gevaarlijk afstandsschot maar helaas recht op de keepster af daarna weer een goede passe op Belle en nu van de voeten van Esmee maar deze kans werd ook om zeep geholden, inmiddels was Anke moegestreden en was Danae voor haar in het veld gekomen, en weer moest Esmee aan de noodrem trekken door een vakkundige sliding de bal tot corner te verwerken. Het spel van Nunspeet was goed in verdedigend opzicht en op het middenveld waren ze heer en meester met goede passes en voorin waren ze ook gevaarlijk alleen waren de voetbalschoenen nog niet goed afgesteld om tot scoren te komen.

2e helft:
In de 2e helft gebeurde er eerst nog niet zo veel, het hoogte punt tot dan was dat Esmee de veters van Silia aan het strikken was, maar daar kwam al vlot wat verandering in want door een 2e charge op de enkels van Nine moest zij geblesseerd het veld verlaten en waren de Nunspeters aan het prijs schieten op de keepster van VSCO de hoeken werden niet gezocht dus elke keer was het recht in de handen van de keepster schieten zo ook Belle die tot 2 x op de keepster schoot daarna de bal op rechts afgaf aan Sarah die langs de kruising schoot. Maar dan in de 68e min een afstandsschot van Melissa die met een beetje geluk in het doel belandde 0-1 en vervolgens was het Danae die Ilse 2 keer wegstuurde en eerst voorlangs schoot en later ook 2 keer op de keepster schoot maar dan eindelijk was het Belle die vlak voor tijd de stand verdubbelde naar 0-2 wat tevens de einduitslag bleek te zijn.

Een mooie pot voetbal gespeeld in Oosterwolde met goed en verzorgd voetbal en met veel rust aan de bal de overwinning gepakt alleen de af werking daar wordt de komende week nog wel even verder aan gesleuteld. Met een goed gevoel gaan onze meiden en staf de 2e competitie helft in.

Scoreverloop:
68e min. 0-1 Melissa
80e min. 0-2 Belle

Opstelling: Silia, Lisa, Esmee, Ilse, Anke, Daimy, Melissa, Sanne, Sarah, Belle en Nine
Wissels: Danae
Geblesseerd: Jennifer, Dyone en Lotte D