Hard gestreden maar uiteindelijk geen overwinning.

Vandaag gaan we aan de hand van navigator Arjan via de Eperweg, de Elspeterweg, de Nunspeterweg, de Gortelseweg, de Vierhoutenseweg, de Elburgerweg en de Zwolseweg over de Woestijnweg naar het Idyllische sportpark van WWNA waar we die middag de strijd aan gaan tegen het altijd lastige Vr1 team van Wenum Wiesel.

1e helft:
Iets later dan gepland werd er door Nunspeet afgetrapt en werd het eerste kwartier gebruikt om te kijken hoe de tegenstander speelt en hoe wij ervoor staan. De bal werd rustig rond getikt en af en toe brak Nunspeet door de middelste linies heen en werden we gevaarlijk, maar ook zocht WWNA af en toe de aanval op maar daar hadden we altijd nog Silia in het doel staan. Na een kwartier voetballen vond Silia met haar uittrap Nine die de bal goed aannam en in de loop richting het doel de bal mooi over de verdediging en keepster heen lobte en in het doel belandde 0-1. In de 19e min moest Sanne noodgedwongen door haar liesblessure gewisseld worden door Lisa. Op de rechterkant stuurde Melissa de sprintende Ilse weg die helemaal “on fire” was en vlak bij de achterlijn strak op Nine passte, maar deze aanval eindigde in mineur. In de 30e min. kwam Jennifer er in voor Anke. Het spel ging verder en Belle werd gelanceerd met een mooie pass en ging de verdedigers voorbij, keek goed in welke hoek ze zou gaan schieten en Arjan riep pracht goal van Belle, alleen de bal belandde jammerlijk op de paal. De laatste minuten van de 1e helft waren voor Silia eerst een redding van haar in de lucht en even later 2e knappe reddingen achter elkaar, klasse van de lijn gehaald.

2e helft:
We beginnen weer en Sarah komt erin op haar vertrouwde rechtsbuiten positie en gaat meteen aan de bak als ze weer door het middenveld wordt weggestuurd en met de bal aan de voet naar voren gaat. Maar de tegenstanders zijn feller uit de kleedkamer gekomen en willen revanche, dus wordt Nunspeet langzaam maar zeker teruggedrukt naar hun eigen doel en verdedigen Melissa, Danae, Jennifer en Lisa en ook Daimy en Ilse de 0-1 als leeuwinnen. Soms komen we nog een paar keer gevaarlijk uit via Sarah, Nine en Belle en een keer een vrijetrap die maar net overgaat. Met nog een kwartier te gaan komt Nunspeet er niet meer uit en is het pompen of verzuipen. De speelsters die er geblesseerd uitgingen moeten er weer in voor andere geblesseerden en dan valt dan toch de 1-1 en direct daarna de 2-1 en krijgen we ook nog een penalty tegen en wordt Melissa voor 10 min. uit het veld gestuurd (commentaar op de scheidsrechter). De penalty wordt echter gestopt door de voortreffelijk keepende Silia en haalt even later Nine een bal nog van de lijn. Bij een corner van Nunspeet gaat iedereen en ook Silia mee naar voren maar ook een gelijkspel zit er niet meer in.

Helaas geen overwinning, maar ja je weet dat als er veel speelsters afzeggen en je een aantal geblesseerden in het veld en op de bank heb zitten, dat het dan in de laatste minuten moeilijk gaat worden. Er is gestreden voor wat we waard waren en op naar de volgende wedstrijd.

Voor Daimy was dit haar laatste wedstrijd van dit jaar daar zij voor 8 maanden naar Curaçao gaat om daar te gaan werken. Heel veel plezier en bedankt voor al die jaren dames voetbal bij vv Nunspeet.

Scoreverloop:
15 e min. 0-1 Nine
81e min. 1-1
82e min. 2-1

Opstelling: Silia, Melissa, Danae, Esmee, Anke, Daimy, Romee, Sanne, Ilse, Belle en Nine
Wissels: Lisa, Jennifer en Sarah
Geblesseerd: Lotte D