“Onfortuinlijke wedstrijdverloop eindigt voor Nunspeet in verlies.”

Voor aanvang wedstrijd had Arjan zijn magneetbord gereed staan in de besprekingsruimte van vv Nunspeet. Een goed begin is het halve werk zou die gedacht hebben, na een vakkundig uitleg over de ruimte op het veld en de tactiek van het mee bewegen in het spel was het tijd om de kleedkamer op te zoeken. En klaar maken voor de foto sessie van de winterjassen die deels is gesponsord door Chris van Beem van ATZO Projects. Zo lopen onze vrouwen deze gure wedstrijddagen er weer warmpjes bij. Ook kreeg onze trouwe supporter Leo Veersma uit handen van Chris een dikke winterjas ook hij zit de komende tijd warmpjes langs de zijlijn. Tot zover verloopt de voorbereiding op onze wedstrijd naar wens, maar dan komt de eerste tegenslag uit de hoek van de tegenstander. Ze hadden de wastas nog in Krachtighuizen laten staan en werd de wedstrijd met 20 minuten uitgesteld als dit maar niet het begin is van een Murphy’s Law.

1e helft:
Er wordt dus met enige vertraging dan eindelijk afgetrapt en ojee daar is het vervolg van Murphy’s law binnen 20 seconden na de aftrap is het raak voor Rood Wit en staan we al met 0-1 achter. Als het nog niet erger kan, wordt Danielle in de 2e minuut tot 2 keer toe een bal keihard tegen haar aan geschoten en moet geblesseerd het veld verlaten (naar later bleek schouder uit de kom). Danae komt voor haar in het veld. Nunspeet heeft het moeilijk en komt er wel een aantal keren gevaarlijk voor het doel van de tegenstander, maar tot scoren komt het nog niet. Na 20 minuten gespeeld te hebben, komt Jennifer erin voor Anke en komt Belle erin voor Sanne en niet veel later scoren de Rood Witten hun tweede doelpunt in de 25e min. 0-2. Daar blijft het dan ook bij in de 1e helft op naar de warme kleedkamer waar we even moesten wachten op thee juffrouw Sarah, want de technische staf was door al het gedoe in de 1e helft vergeten iemand op tijd weg te sturen voor de thee maar ja als het eenmaal fout gaat….Tussenstand: 0-2

2e helft:
Na de hete thee en een duidelijke speech van Arjan gaan de vrouwen beginnen aan hun nieuwe missie op zoek naar de aansluitingstreffer en misschien nog wel meer. De wet van Murphy moet doorbroken worden en dat is wel eens eerder gebeurt. Toen waren wij de wastas vergeten, dus er is hoop. Nunspeet begon beter in de wedstrijd te komen en met veel strijd en druk op de bal werden we steeds gevaarlijker. Zo ook na bijna een uur gespeeld te hebben, ging Lotte op links er als een haas van door schudde 3 speelsters van zich af gaf goed voor op Belle die de bal beheerst in doel schoot 56e min. 1-2. En nu door met de volgende wissels (Melissa en Lisa en Lotte eruit en Cheyenne, Sarah en Serena erin). Nunspeet gaat nu jagen op de bal op zoek naar de gelijkmaker door veel druk te zetten levert dat jagen foutjes op bij de tegenstanders en wordt de gelijkmaker gescoord door de tegenpartij 85e min. 2-2 eigen doelpunt Rood Wit. De ban lijkt gebroken en Arjan geeft langs de lijn aan behoudend spelen met de punt naar achteren met nog 5 minuten te gaan en wat blessuretijd is het beter te gaan voor die ene punt. In de resterende tijd gebeurde het ongelofelijke de wet van Murphy was nog niet helemaal verslagen, want in de 90e en 92e minuten scoorden de Rood Witten hun derde en vierde doelpunt en stonden wij met lege handen.

Gezien de 2e helft hadden we qua strijd en druk op de bal misschien nog wel een punt verdiend, maar als het eenmaal tegen zit dan zit het ook echt…… de wet van Murphy zat ons deze keer tegen.

Meiden op naar volgende week uit naar het altijd lastige DVS’33 in Ermelo. Nieuwe wedstrijd nieuwe kansen en op naar de 3 punten. Danielle beterschap en sterkte straks met de revalidatie.

Scoreverloop:
01e min 0-1
25e min 0-2
56e min 1-2 Belle
85e min 2-2 eigen doelpunt rood wit
90e min 2-3
92e min 2-4

Opstelling: Silia, Lisa, Esmee, Melissa, Anke, Romee, Danielle, Lotte, Nine, Ilse, Sanne

Wissels: Danae, Cheyenne, Jennifer, Sarah, Serena, Belle
Geblesseerd: Lotte D
Afwezig: Dyone en Daimy

Scheidsrechter: Dennis