Vandaag op naar Ermelo voor een ontmoeting het vernieuwde DVS’33 Vr2, na het wegvallen van hun Vr3 elftal. Dus benieuwd hoe sterk zij uit hun startblokken komen, thuis hadden we met grote cijfers gewonnen maar nu beginnen we opnieuw en van onderschatting mag geen sprake zijn. Na een week hard trainen was het vandaag op een zonovergoten veld 5 in Ermelo tijd voor de wedstrijd met een selectie van 17 speelsters werd er warm gelopen en ingespeeld.

1e helft:
Omdat Esmee wat later zou komen stond Romee in de basis en werd er om 12:30 uur afgetrapt. Van beide kanten was het eerst wat aftasten maar langzaam kwam iedereen uit haar schulp en werden er wat kansen gecreëerd. Het was al snel duidelijk dat DVS ‘33 Vr 2 anders op het veld stond dan in onze thuiswedstrijd tegen hun. De duels waren feller en hun snelle voorhoede was gevaarlijker. Maar met onze goede keepende Silia hield in deze eerste helft goed haar doel schoon. Anke hield met een paar goede acties de snelle buitenspeelster vaak van de bal en het centrum van de verdediging stond met Lotte D, weer terug van een blessure, samen met Melissa ook als een huis. Lisa als opkomende back gaf goede passes richting Nine en Belle. Na 20 minuten moest Anke eruit en kwam Serena erin en ook zij hield de snelle buitenspeelster van scoren af. In de 24e min. kwam Sarah erin voor Nine en even later moest ook Lotte D eraf en kwam Esmee erin. In de 37e min. was daar ineens een grote kans voor Belle een lange bal op maat werd door haar aangenomen en goed ingeschoten. Dit was de openingstreffer waar we op zaten te wachten, maar helaas werd die, op aandringen van vele schreeuwende DVS ‘33 speelsters, wegens hands van Belle door de scheids afgekeurd. In deze fase bleef Nunspeet druk naar voren zetten. Met Ilse die veelvuldig van rechts naar binnen trok en Lotte van de Kolk die vaak gevaarlijk was met haar indraaiende corners en Sanne met haar snelheid op links, maar het bleef helaas doelpunt loos.

2e helft:
Veel veranderingen in de 2e helft. Cheyenne, Danae, Jennifer, Esmee erin en in de loop van de wedstrijd was er nog meer geschuif en gewissel op het veld wat het voetbal niet ten goede kwam. Af en toe wist Erik het ook niet meer, maar af en toe hierin gesteund werd door zijn wisselspeelsters. Tot aan de 60e min. hielden ook Cheyenne en Danae achterin stand en was Esmee meer naar voren geschoven en werd Romee op de rechtshalf gezet. Daarvoor was het Sarah die de opbouw van DVS ‘33 goed verstoorde. Op de linkshalf was Jennifer goed bezig. Na een uur spelen viel dan het tegen doelpunt 1-0 voor DVS ’33. Vanaf de aftrap werd het spel harder en werd erop de duels gespeeld wat soms ontaarde in een opstootje die de scheids niet had gezien. Nunspeet wou wel gevaarlijk worden, maar kwam maar moeilijk voor het doel en werd nauwelijks gevaarlijk meer. Aan de andere kant was het DVS ‘33 dat profiteerde van een foutje achterin en schoot de 2-0 binnen. Het was gedaan voor Nunspeet. Een verdiende nederlaag maar positief bekijkend kunnen wij ook hier weer van leren en meenemen naar de volgende wedstrijd. Altijd blijven lachen en er zijn ergere dingen op de wereld dan een zure nederlaag. De Speech van Erik in de rust heeft helaas niet geholpen en gaat het tasje Erik leeg terug zonder punten helaas.

Scoreverloop:
60e min 1-0
90e min 2-0

Opstelling: Silia, Lisa, Lotte D, Melissa, Anke, Ilse, Romee, Lotte v/d K, Nine, Belle en Sanne

Wissels: Cheyenne, Jennifer, Sarah, Danae,Serena en Esmee komt later
Geblesseerd: Dyone, Danielle