Na het debacle uit tegen DVS Vr2 heerst er nu euforie bij Nunspeet thuis tegen Sparta Nijkerk Vr3.
Nieuwe ronde en nieuwe kansen. De neuzen stonden vanochtend na de wedstrijd bespreking weer allemaal dezelfde kant op. Dus met een goed humeur en de overheerlijke poffertjes van Ilse gingen de meiden zich klaar maken voor de warming-up. Tijdens deze warming-up werd Silia ingeschoten door Anke en Sarah en was de rest bezig met hun rondo en later ook het afronden op doel.

Arjan had zich vrijdagavond weer eens suf gepiekerd en stuurde Erik na lang wikken en wegen zijn opstelling door die vervolgens vanochtend weer weggegooid werd en achterin weer wat veranderd werd. Wat er ook gebeurde de technische staf wou dat Nunspeet Vr 1 de eerste punten afhandig zou maken van het tot nu toe ongeslagen Sparta Nijkerk 24 pnt. uit 8 wedstrijden. De scout van Hierden Vr1 was na het lezen van onze verrassende nederlaag tegen laagvlieger DVS Vr 2 maar eens afgereisd naar de Wiltsangh om te kijken wat er met ons aan de hand was en meteen ook kijken hoe Sparta Nijkerk het zou doen tegen ons.

1e helft:
De wedstrijd werd in gang gezet en onze meiden zetten de tegenstander direct onder druk en lieten meteen goed voetbal zien. Dat begon zich al vroeg uit te betalen want Ilse zwervend op het middenveld stuurde Nine met een mooie passes de diepte in. Met een bekeken schot zette Nine Nunspeet in de 4e minuut op een 1-0 voorsprong en even later was het Romee die het hele middenveld overstormde en in het strafschopgebied met een paar mooie kapbewegingen door de verdediging liep en verrassend de 2-0 aantekende. Sparta Nijkerk kwam niet meer onder de druk van Nunspeet uit en had het moeilijk met onze aanvallen op de flanken maar ook door het midden. In de 24e min. dook Esmee als een duivel uit een doosje in een keer vrij in het 16 meter gebied op en verraste de keepster met haar schot 3-0. Wat een weelde voor de blauw gelen. Ze spelen de kater van vorige week compleet weg en dan veroverd Belle de bal op rechts en scoorde zij de 4-0 (na enig tegen gesputter van de tegenstander en van Romee tegen de scheids werd het doelpunt gewoon goedgekeurd). Maar werd Romee wel voor 10 min. van het veld gestuurd voor commentaar op de scheids. Dus dat wordt even wat omzetten binnen het team. In de 36e min. gaat Ilse eruit en Sarah komt binnen de lijnen en Cheyenne komt erin voor Melissa. Esmee gaat naar achteren en Lisa gaat met haar loopvermogen op het middenveld spelen en heeft in korte tijd alle hoeken van het veld belopen. Sparta maakt goed gebruik van de ondertal situatie en scoort in de 36e en in de 41e min. de 4-1 en de 4-2. Maar daar bleef het dan ook bij, mede door goed verdedigen van Sanne, nu centraal achterin spelend en Lotte D op de linksback positie en Esmee en Cheyenne en onze goed keepende Silia.

2e helft:
Scheidsrechter Dennis en onze grensrechter Adriaan stonden al weer klaar voor de 2e helft. Toen iedereen weer op hun positie stond, werd de wedstrijd weer in gang gezet. Nunspeet zette meteen weer druk en was er al gauw een grote kans voor Belle die in een keer oog in oog met de keepster stond maar de bal niet over de vallende keepster heen kreeg. Na een uur spelen Lotte D eruit en Jennifer erin werd er over links door Lotte v/d K met haar snelheid de aanval opgezocht en over rechts via Cheyenne en de onvermoeibare Lisa de aanvallen op gezet werden met Sarah als rechtsbuiten die dan de voorzetten gaf of terug legde op de opkomende Esmee. Maar mede omdat Sparta nog wat meer druk richting Silia zette, kwamen wij eigenlijk niet meer goed in ons aanvallend spel en was het meer verdedigen en de tegenstander afhouden van de aansluitingstreffer. Dat lukte tot de 66e min. toen wij een flut goal moesten incasseren (4-3). Nu was het dus alle hens aan dek. Cheyenne eruit en Melissa erin en Anke erin voor Belle waardoor Jennifer doorschoof naar de half positie waar ze ook voortreffelijk speelde. De strijd voor de 3 punten begon zijn tol te eisen. Sanne en Lotte v/d K kramp, Jennifer naar de grond, Nine gevloerd en hoeveel minuten nog? Niemand wist het en de scheids zei wijselijk niks. Dan Ilse er nog maar in met haar fladder knie en op de bank zaten de wissels hun zenuwen te verbijten en werd Mascotte Nunnie bijna gewurgd.

Het publiek en de scout van Hierden hebben een 1e helft gezien met heel goed voetbal en mooie goals. De 2e helft wat minder qua voetbal, maar met meer strijd en inzet en als team gestreden voor de 3 punten en zo Sparta Nijkerk hun eerste verliespunten bezorgd. Klasse gedaan meiden.
Op naar volgende week voor ‘onze vroeg uit de veren’ wedstrijd s ‘ochtends om 08:00 uur vertrek.

Scoreverloop:
4e min. 1-0 Nine
11e min. 2-0 Romee
24e min. 3-0 Esmee
31e min. 4-0 Belle
36e min. 4-1
41e min. 4-2
66e min. 4-3

Opstelling: Silia, Melissa, Romee, Sanne, Lotte D, Lisa, Esmee, Lotte v/d K, Nine, Belle en Ilse
Wissels: Anke, Sarah, Cheyenne en Jennifer
Geblesseerd: Dyone en Danielle