Na de mooie thuisoverwinning op titelkandidaat Sparta Nijkerk nu weer een thuiswedstrijd en weer tegen een titelkandidaat. Vandaag gaan we de vrouwen van Hierden het moeilijk maken om, hier op de Wiltsangh, de 3 punten naar Hierden mee te laten nemen.

1e helft:
Nadat we gewisseld hebben van helft, kon de keepster van Hierden beginnen in de een grote modderpoel en kon Silia aan de andere kant lekker op het gras staan. Het zou zo maar een voordeel kunnen opleveren. We zijn direct aan elkaar gewaagd. Hierden via korte combinaties gevaarlijk en Nunspeet af en toe gevaarlijk via de counter. Maar het was Hierden wat de ban brak en na 10 minuten de 0-1 maakte. Langzaam maar zeker kwam Nunspeet er steeds gevaarlijker uit met hun counters. Zo ook in de 19e min. Belle werd weggestuurd, ze kapte, liep een paar speelsters in snelheid eruit en schoot beheerst de bal langs de keepster het doel in 1-1. Na 25 minuten spelen werden Anke gewisseld voor Danae. Er waren kansen over en weer maar Nunspeet kreeg steeds meer grip op de wedstrijd. Dit tot groot ongenoegen van de coach van Hierden en zijn speelsters, het begon wat te rommelen aan de kant van de tegenstander. Met nog 5 minuten te gaan werden Ilse en Daniëlle op pad gestuurd voor de thee, maar kwamen met de overgebleven Ranja van de jeugd van deze ochtend terug in de kleedkamer.

2e helft:
Er hangt wat in de lucht, niet alleen donkere hagelwolken maar ook een sensatie. Nunspeet begint weer vol passie en strijd aan deze 2e helft waar weer Belle een hoofdrol heeft. In de 48e minuut via de kluts met de keepster scoort Belle de 2-1. En weer kan ze het doelpunt vieren met een big smile en 2 vingers in de lucht. In de rust was trouwens weer gewisseld en kwamen Estelle en Serena erin en Lotte D en Jennifer eruit. Nu moest Hierden wel komen en zouden wij wat meer de ruimte krijgen. Een kans van Lotte v/d K gaat maar net over. Aan de andere kant draait een afstandsschot van Hierden mooi in de kruising 54e min. 2-2. Met nog ruim een half uur te spelen ontspint zich op het veld een heuse Derby. Waar echt alles in zit met kansen over en weer, felle tackles en vele blessures. Nine ging er in de 70e min. uit en Lotte D kwam weer in het veld. Tien minuten later kon Nine kon er weer in, om Belle te vervangen. Ondertussen liepen soms de gemoederen hoog op Zo ook na het laatste fluitsignaal waar Nunspeet de zwaarbevochten gelijkspel uitbundig vierden zat Hierden in mineur na het verliezen van 2 dure punten in de strijd om het kampioenschap.

Estelle bedankt voor je inzet en strijd in deze spannende wedstrijd. Meiden weer een klasse wedstrijd gespeeld en weer punten afgepakt van een titelkandidaat.
Na de Pasen weer een mogelijkheid om punten af te pakken van een andere titelkandidaat……

Scoreverloop:
10e min. 0-1
19e min. 1-1 Belle
48e min. 2-1 Belle
54e min. 2-2

Opstelling: Silia, Lotte D, Jennifer, Sanne, Anke, Lisa, Esmee, Lotte v/d K, Nine, Belle en Sarah
Wissels: Serena, Danae, Estelle
Geblesseerd: Daniëlle, Romée, Dyone en Ilse