“Op karakter via kopbal Lotte naar 5-2.”

Met de zon en de wind in de rug op naar Uddel via de Zandsteeg reden we naar het kleine stadionnetje van Prins Bernard gelegen midden in de bossen van Uddel. Daar stapte het geheel niet okselfrisse team van Nunspeet uit de auto’s. Danielle en Dyone geblesseerd Lotte v/d K een verstandskies kwijt en een paar hechtingen rijker. Lotte D, Anke, Sanne en Ilse gekwalificeerd als halfjes en 4 afwezige en 2 speelsters missing in action tijdens hun gemotoriseerde verplaatsing van Nunspeet naar Uddel maar gelukkig kwamen ze met enige vertraging toch nog op tijd binnen voor de wedstrijdbespreking.

Vandaag nog meer verdedigend spelen dan vorige week met Nine voor Esmee spelend als de tegenstander in de aanval gaat. Belle en Sarah naar het midden gaan en dan weer loeren op de counter. Tijdens de training raakte Esmee ook nog eens geblesseerd aan haar rug, kon er ook nog wel bij in de groep van halfjes, maar met wat roze panters zou Esmee later wel de wedstrijd compleet uitspelen.

1e helft
We waren nog maar net begonnen en achterin had Melissa de handen vol aan de linksbuiten en Anke aan de andere kant aan de nummer 10. Kort er op en fel was het enige wapen van Anke dat werkte en zelfs op de grond liggend gaf Anke nog een pass op Sanne. Maar na 3 minuten kwam een Uddelaarse spits dwars door de centrum van onze verdediging heen en hadden Danea, Lotte D en Silia het nakijken 1-0. In de volgende fase kwamen wij er soms aardig eruit via Nine, Belle, Sarah, Sanne en zelfs Anke die in duel ging op de achterlijn van Prins Bernard. Maar echt gevaarlijk werden we niet. In de 23e min werd er gewisseld: Anke en Sanne eruit en Jennifer en Ilse erin. Maar voordat ze gevaarlijk konden worden had Uddel in de 26e minuut de 2-0 gescoord. Na deze tegenslag ging het beter voor Nunspeet. Esmee controleerde het middenveld en werden Lisa en Ilse vaak de diepte ingestuurd door Esmee. Wij werden steeds gevaarlijker met Ilse alleen op doel af, schot over en Belle 1 op 1 tegenover de keepster net voorlangs en Nine een paar keer gevaarlijk was. En toen was het rust.

2e helft
Sanne er in voor Sarah. Het staat nog maar 2-0 voor Uddel maar als wij er nu 1 tegen scoren dan krijgen zij het moeilijk en de kansen waren er aan het einde van de 1e helft. Na een pleidooi van Belle over de speelwijze en een oerkreet van Ilse “we gaan op karakter de 2e helft in.” Maar weer krijgen we een snelle tegengoal te verwerken 53e min. 3-0 en 5 minuten later een afstandsschot van Uddel hangt dan al strak in de touwen 4-0. Maar van opgeven willen onze meiden niet weten en gaan op karakter door op zoek naar een doelpunt. Met een aantal vrije trappen van Sanne en Danae worden we nog niet echt gevaarlijk. Aan de zijlijn loopt Lotte v/d K zich te verbijten en wil er graag in en dat gebeurt dan ook in de 75 e minuut. Zij komt er in voor Lotte D ze krijgt nog een tip mee van de technische staf Lotte niet koppen, maar dan op het middenveld kopt Lotte de bal naar achteren, zo denkt ze het verstand en de hechtingen zitten goed. Ilse stuurt Belle goed weg maar die schiet over. Daarna een goede bal van Belle op Ilse, maar haar schot gaat ook over. Er zit wat in de lucht voor Nunspeet, op karakter verder. En daar is ie dan het doelpunt van Nunspeet. In de 78e min. geeft Danae de bal aan Belle, die beheerst langs de keepster heen schiet 4-1. Maar dan valt even later aan de andere kant de 5-1. Er hing nog altijd wat in de lucht. Dan is Lotte v/d/K los, snijdt mooi naar binnen, maar haar schot treft helaas geen doel. Vlak voor tijd een corner op rechts Lotte v/d K klimt de lucht in en knikt met haar hoofd de bal onhoudbaar over de keepster heen in het doel 85e min 5-2. Er hing iets in de lucht, koppende Lotte v/d K en als een team op karakter het beste naar boven gehaald klasse meiden en nu op naar volgende week onze laatste thuis wedstrijd van dit seizoen.

Supporters bedankt, Dennis bedankt voor het vlaggen en Sabine bedankt voor de vele foto’s.

Scoreverloop:
3e min 1-0
26e min 2-0
53e min 3-0
58e min 4-0
78e min 4-1 Belle
81e min 5-1
85e min 5-2 Lotte v/d K

Opstelling: Silia, Melissa, Lotte D, Danae, Anke, Lisa, Esmee, Sanne, Sarah, Nine en Belle

Wissels: Ilse, Jennifer en Lotte v/d K
Geblesseerden: Dyone en Daniëlle,