“Ook een slechte wedstrijd moet je kunnen winnen.”

Na een 5-2 nederlaag uit tegen Prins Bernard traden we vandaag thuis aan tegen de vrouwen van FC Horst. De weergoden waren ons goed gezind 20 graden, zonnetje, straffe wind en veel supporters langs de lijn. Ga daar maar eens goed voor zitten. Met een druk programma en een druk bezette kleedkamers was Arjan genoodzaakt om de wedstrijdbespreking in de buitenlucht te houden. Arjan waarschuwde er eerst voor de onderschatting van de tegenstander die tot nu toe maar 2 punten hadden verzameld en wij laatst pijnlijk onderuit zijn gegaan tegen DVS 33 Vr2. Die toen ook maar 2 punten hadden, dus waakzaamheid geboden maar vooral heerlijk gaan voetballen. De bal rond laten gaan en de driehoekjes gaan maken. Na een minuut stilte werd er afgetrapt voor de 1e helft.

1e helft
De wedstrijd was nog maar net begonnen of Ilse gaf al een goede pass op Lotte v/d K die met haar snelheid op links iedereen voorbij stoof en vlak voor de achterlijn de bal strak voor gaf en Belle de bal makkelijk binnen tikte 5e min. 1-0. Nog geen twee minuten later zette Lisa voor of eigenlijk was het een schot op doel, die op de lat belande en door Nine werd binnen getikt. Erik was al druk zijn verhaal aan het opschrijven en telde dus de 2-0, maar werd later door Arjan teruggefloten dat het doelpunt was afgekeurd. In de 13e min. ging Melissa er geblesseerd uit en Danae erin. De wedstrijd kabbelde voort met soms goed voetbal, strakke passes en met de driehoekjes voetbal was je eigenlijk zo door de verdediging heen maar werd er slordig afgerond. Verder gebeurde er niet veel totdat Karin Erik op het voetbalveld opzocht, omdat dit zijn laatste thuiswedstrijd bij Vrouwen 1 zou zijn, want dat hij aan het begin van het seizoen aan de groep meegedeeld. Maar het seizoen liep niet zoals het moest lopen en een vervelende blessure hield hem vaak langs de lijn samen met z’n krukken en Karin zei tegen Arjan en Erik “ik heb altijd gezegd van mij mag hij rustig door bij Vr1” dit was koren op de molen van Arjan die al in groep af en toe een opmerking plaatste over het aanblijven van Erik bij Vr1. Dus bij deze om alle roddels en geruchten tegen te gaan, ga ik samen met Arjan het seizoen 2024/2025 in. Na de 20 minuten kwam Anke erin voor de geblesseerde Sanne. Er werd achterin strak verdedigd en Silia had weinig te doen en ging af en toe zelf met de bal aan de wandel, vlak voor rust kwam Romee in het veld als waterzak drager maakte een grapje richting de geblesseerde Belle goot wat wonderwater over haar zere plek heen riep wat peptalk woorden en voordat Romee op de bank zat, had Belle de bal van de keepster afgepakt en schoot simpel in de 47e min de 3-0 binnen.

2e helft
Zonder thee of ranja begon Arjan over zijn visie van de eerste helft “Het moet beter in de 2e helft, jullie hebben het af en toe al laten zien in de 1e helft dus maak er een mooie en goede 2e helft van.”
In de rust werd er gewisseld en kwam Sarah erin voor Anke. De wedstrijd kabbelde rustig voort. Een vrije trap van Danae ging over. Nine die een vrije trap nam, de bal opzij legde aan Ilse die met een bekeken schot de bal op het dak van het doel zag belanden. Daarna was het Belle die langs onze supporters schare rende en haar schoen verloor, maar rustig met de bal aan de sok verder dribbelde, maar uiteindelijk de controle over de bal kwijt raakte. Een goal van Esmee zorgde voor enige rumoer in het vijf metergebied en werd door de scheids terecht afgekeurd. De keepster was in haar veilige 5 metergebied aangevallen het bleef dus 3-0. Ondertussen was Romee alweer meerdere malen in het veld geweest om de geblesseerden met een grapje op te beuren en te verzorgen met haar wonder water. Maar dan in de 80e minuut werd er iemand in de 16 naar de grond gehaald en mocht Ilse achter de bal gaan staan voor de penalty (waar Arjan en Erik voor de wedstrijd al verschilden van mening wie de penalty mocht nemen en hoe ze die zou inschieten gaan ze nu zien) en ja hoor Arjan kreeg gelijk. Laag hard schot in de hoek de 4-0 was een feit en Erik kon Arjan feliciteren met zijn vooruit ziende blik en dit werd tevens de eindstand.
Meiden weer gestreden en gevochten voor de 3 punten. Klasse gedaan ook in een slechte wedstrijd een goed resultaat neergezet.

Scoreverloop:
5e min 1-0 Belle
30e min 2-0 Nine
47e min 3-0 Belle
80e min 4-0 Ilse (penalty)

Opstelling: Silia, Melissa, Jennifer, Sanne, Lotte D, Lisa, Esmee, Lotte v/d K, Nine Belle en Ilse

Wissels: Sarah, Anke en Danae
Geblesseerden: Danielle, Dyone, Romee