“Na late goal gaan de 3 punten mee naar Nunspeet.”

Na de overwinning van vorige week op FC Horst smaakt het naar meer en dat zou maar zo weer kunnen. Vandaag uit tegen VIOS Vaassen maar let op voor de onderschatting. Met 14 speelsters, net met ballen, waterzak en de terug gevonden rugzak van Arjan met hesjes en hoedjes kwamen we compleet aan in Vaassen. Na de warming-up in de zon en achter na gezeten door een robot grasmaaier werd op veld 2 de opstelling bekend gemaakt. Arjan kwam met het strijdplan “Ga lekker voetballen, maak gebruik van de driehoekjes, coach elkaar, houd het veld klein en geen lange ballen.”

1e helft:
Met Danielle terug van een schouderblessure op de mid positie en Estelle van de MO-20 geleend op de rechtshalf trapten we af voor de wedstrijd. Nunspeet liet direct zien waarvoor ze naar Vaassen waren gekomen op jacht naar de overwinning. Een goede corner van Belle werd door Sanne over gekopt. Een schot van Estelle werd door een verdedigster van richting veranderd en de corner die volgde leverde helaas niks op. Na 20 minuten werd Anke gewisseld en kwam Jennifer erin. We zaten in een fase van Kamikaze voetbal met karate kid achtige acties en hoge ballen. Danielle die de ene na de andere valbreektechnieken aan ons liet zien om haar schouder te beschermen, wat haar goed af ging. De verdediging met Lisa, Esmee, Sanne, Anke en later Jennifer stond als een huis en zodoende had Silia het erg rustig en stond zich alleen te verbijten dat de bal er aan de andere kant er maar niet in ging. Via de flanken op rechts met Estelle en Sarah en op links met de snelle Lotte v/d K en Ilse werden de aanvallen opgezet. Op een schot na van Danielle die gepakt werd door de keepster en de schoten van Belle en Ilse gebeurde er verder niet veel. Er werd nog te veel de lange bal gespeeld en VIOS zat er kort op met fysiek zwaar spel.

2e helft:
Het advies voor de tweede helft was rustig rond spelen en Silia meer de bal geven en laten mee voetballen en kom voor je tegenstander en hou het veld kort. Nine komt erin voor Estelle en Sarah gaat eruit voor Lotte D. De eerste aanval gaat met een lange bal op Belle die passt naar Nine die vervolgens tegen de keepster op schiet. Vervolgens kopt Jennifer uit een corner van Nine op doel, maar wordt helaas weggewerkt door de verdediging. Vele aanvallen gaan via de snelle Lotte over links en anders over rechts via Nine en Lisa. Danielle regeert op het middenveld, een kans van Ilse gaat maar net voorlangs en beland een schot van Danielle helaas niet in het doel. Aan de andere kant voorkomt Esmee met een sliding dat een aanvalster tot een schot kan komen. Uit de corner van Vios komt gelukkig verder geen gevaar. Met nog een kwartier te gaan krijgt onze waterzakdrager en verzorgster Anke het aardig druk. De ene na de andere speelster vraagt om een behandeling. Langs de lijn was de technische staf al bezig met een plannetje voor het laatste kwartier om toch nog tot een overwinning te komen. Gelukkig was dat niet meer nodig, want Nine ging handig langs een verdedigster haalde de achterlijn en legde de bal terug op Belle die met een goed actie zich fraai vrij speelde en de 0-1 scoorde.

Meiden allemaal weer klasse gestreden tot de laatste minuut voor de 3 punten. Estelle bedankt voor het meespelen van de 1e helft.

Scoreverloop:
82e min. 1-0 Belle

Opstelling: Silia, Lisa, Esmee, Sanne, Anke, Estelle, Daniëlle, Lotte, Sarah, Belle en Ilse

Wissels: Nine, Lotte D. en Jennifer
Geblesseerden: Dyone en Melissa