De 15e editie van het Jumbo Binnendijktoernooi, gehouden op vrijdagavond 14 juni en zaterdag 15 juni, was wederom een groot succes. Met 128 deelnemende teams was dit één van de grootste en meest feestelijke edities tot nu toe. Vele clubs uit de wijde regio en daarbuiten hadden zich ingeschreven op dit evenement dat bekend staat om zijn goede bezetting en uitstekende organisatie.

Vrijdagavond: JO14 en JO15 hoofdklassetoernooi
De festiviteiten begonnen op vrijdagavond met het 1e klasse / hoofdklassetoernooi voor JO14 en JO15. De sfeer was meteen geweldig, met teams die vol enthousiasme streden om de felbegeerde prijzen. Het weer werkte grotendeels mee, wat bijdroeg aan een geslaagde avond vol sportiviteit en plezier.

Zaterdag: Pupillentoernooi
Op zaterdag stond het pupillentoernooi op het programma. De jonge talenten lieten hun vaardigheden zien en zorgden voor spannende wedstrijden. De toevoeging van de Sutu Wand was een groot succes; de kinderen genoten volop van deze interactieve voetbalmuur die hen uitdaagde om hun precisie en snelheid te verbeteren.

Voorzieningen en faciliteiten
Dit jaar werd er ook een uitgebreid tweede horecapunt toegevoegd bij veld 2/3. Dit zorgde ervoor dat ouders, grootouders en andere toeschouwers makkelijk toegang hadden tot koffie, drinken en verschillende warme snacks, waardoor iedereen de hele dag door energie had om de teams aan te moedigen.

Verwelkoming en prijsuitreiking
Bij aankomst ontving elk team een teamtas als welkomsgeschenk, een gebaar dat zeer gewaardeerd werd. Aan het einde van het toernooi werd elk team gehuldigd op het bordes en de tribune, waar ze een prachtige beker ontvingen als prijs. De blije gezichten van de spelers en hun begeleiders maakten deze momenten onvergetelijk.

Dankwoord aan vrijwilligers en sponsoren
Een dergelijk evenement zou niet mogelijk zijn zonder de inzet van vele vrijwilligers. Een welgemeend dankwoord gaat uit naar hoofdsponsor Jumbo Binnendijk uit Nunspeet, maar ook aan alle subsponsoren; Salverda Bouw, Slim Solar Systems, Buko Infrasupport, Qualitand, Haverkamp Sportprijzen, Mondial Kattenberg Verhuizingen, Gracia Holland en Allinq. Hun bijdrage was van onschatbare waarde.
Daarnaast willen we ook alle vrijwilligers zoals het wedstrijdsecretariaat, de materiaalploeg (kk4), de vrijwilligers in de ontvangstkamer, stagiaires, de kantine medewerkers, de (groot)ouders, scheidsrechters, EHBO, trainers en begeleiders hartelijk bedanken voor hun onmisbare hulp en steun. Dankzij hen was dit toernooi een groot succes.

Slot
De 15e editie van het Jumbo Binnendijktoernooi 2024 was een schitterend evenement dat de voetbalsport viert en jong talent een podium biedt om te stralen. We kijken nu al uit naar de volgende editie en hopen op evenveel enthousiasme en sportiviteit als dit jaar!
Een toernooi van deze omvang kan niet zonder de hulp van extra vrijwilligers die ons komen helpen het toernooi op te zetten en te organiseren. Meldt je daarvoor aan via toernooien@vvnunspeet.nl. Zonder vrijwilligers geen toernooi!

Voetbalzaken Jeugd en de Toernooicommissie

Foto´s: Dianta Lokhorst