Het bestuur van de vv Nunspeet wil langs deze weg alle vrijwilligers van de vv Nunspeet bedanken voor hun inzet het afgelopen seizoen. Als voetbalvereniging kunnen we niet zonder jullie hulp en inzet. We hopen dat jullie werk ook door onze leden wordt gezien en gewaardeerd. Alle vrije tijd die jullie belangeloos inzetten voor onze vereniging. Dat is echt geweldig en kan niet vaak genoeg gezegd worden!

Het wordt zo normaal gevonden dat als je op het voetbalveld komt alles er keurig uitziet. De rotzooi die achterblijft op en rond de velden weer is opgeruimd. Elke training het materiaal voor je klaarligt. De lijnen op de grasvelden weer getrokken of uitgezet zijn. De kleedkamers schoon zijn, de trainers en begeleiders er voor je zijn om trainingen te geven. Het clubhuis of de ontvangstkamer geopend is om daar wat te drinken of te eten. Er mensen zijn die de tegenstanders ontvangen en de weg wijzen. Er personeel achter de bar staat en er scheidsrechters zijn om de wedstrijden te fluiten. De trainingen en wedstrijden worden ingedeeld. De kleding elk jaar wordt uitgezocht en verdeeld, er activiteiten en toernooien worden georganiseerd.

Daarnaast nog het werk van alle commissieleden en andere vrijwilligers dat jullie helemaal niet zien of niet zo snel opmerken. Met de steun van al die vrijwilligers wordt het voetballen mogelijk gemaakt. Denk daar eens aan en geef de vrijwilliger eens een complimentje of bedank hem of haar eens.

De voetbalvereniging viert in het seizoen 2024-2025 haar 100-jarig bestaan. Het belooft een heel mooi jaar te worden met heel veel activiteiten. Onze vereniging is in die 100 jaar in ledenaantal enorm gegroeid en we groeien nog steeds. We zijn met bijna 1100 leden de grootste vereniging binnen de gemeente Nunspeet.

Ondanks de vele vrijwilligers waar onze vereniging op kan rekenen maakt het bestuur van de vv Nunspeet zich wel zorgen over de toekomst. De leeftijd van de gemiddelde vrijwilliger wordt ouder en het aantal vrijwilligers neemt af. Dat staat dus in schril contrast met de mooie groei die de vereniging doormaakt.

De vv Nunspeet staat dan ook voor een grote uitdaging!
De voetbalvereniging Nunspeet is niet de enige vereniging waar het aantal vrijwilligers afneemt en/of waar een tekort aan vrijwilligers dreigt. Veel verenigingen vragen van hun leden een aantal uren verplichte inzet voor de vereniging en die inzet kan men evt. ook afkopen. Er zijn verenigingen waar senioren leden 100 euro moeten betalen om enkele dagen inzet voor hun vereniging af te kopen.

Als bestuur van de vv Nunspeet zien wij dat (nog) niet als de oplossing. Lid zijn van een vereniging is in onze ogen meer dan een abonnement hebben bij en fitnessclub. Als lid van een vereniging wordt er meer verwacht. Je gaat een verbinding aan met jouw club, die volgens ons meer inhoudt dat alleen het betalen van contributie.

Voor het komende seizoen zijn we als vereniging op zoek naar uitbereiding van het aantal vrijwilligers.
Alle commissies kunnen versterking gebruiken. We willen nog eens benadrukken dat als je je opgeeft als vrijwilliger er niet elke zaterdag op je gerekend wordt. We zijn ook op zoek naar vrijwilligers die een aantal dagen of dagdelen per jaar de club willen ondersteunen. Ook als jeugdlid kun je je club ondersteunen met allerlei werkzaamheden.

Eén van de grootste uitdagingen voor het komende seizoen is de ondersteuning van de vrijwilligers van het clubhuis. De 3 personen die het afgelopen seizoen de aansturing deden van het clubhuis hebben aangegeven te stoppen. Ook zij worden bedankt voor hun inziet. Gelukkig hebben de andere leden van het Clubhuispersoneel aangegeven wel door te gaan, maar we zoeken een aantal personen die de aansturing van het Clubhuispersoneel op zich willen nemen.

Het gaat dan om het regelen van de inkoop voor het clubhuis en de snack, het regelen van het rooster voor de bezetting van het clubhuis en snack. Helaas is dit maar één voorbeeld van een commissie die uitbreiding van haar leden nodig heeft en op zoek is naar vrijwilligers.

100-jarige vv Nunspeet zoekt 100 nieuwe vrijwilligers!

Het bestuur van de vv Nunspeet doet namens de vereniging een dringend beroep op alle leden, spelende- en niet spelende leden, de ouders van de voetballende leden en iedereen die onze vereniging een warm hart toe draagt.

Wordt vrijwilliger bij de vv Nunspeet al is het maar voor een dagdeel of een aantal uren per jaar. We hebben uw/jouw hulp heel hard nodig.

Ga met ons de in het jaar van het 100-jarig bestaan van de vv Nunspeet de grote uitdaging aan en wordt vrijwilliger en zorg ervoor dat we voor elk jaar dat we bestaan 1 nieuwe vrijwilliger zich aanmeldt bij de vv Nunspeet.

Meld je aan als nieuwe vrijwilliger via het e-mailadres: info@vvnunspeet.nl
Geef in de mail aan waar je je als vrijwilliger voor wil inzetten. Wij nemen contact met je op en brengen je in contact met één van de commissies.

Het bestuur vv Nunspeet